Jessica Durlacher- De Held- Voorpremiere van de verfilming

Jessica Durlacher- De Held- Voorpremiere van de verfilming -24 sept 2016


Via Libelle Leest won ik filmkaartjes voor de voorpremiere van de Nederlandse film "De Held", verfilming van het boek van schrijfster Jessica Durlacher.



Aan ingredienten geen gebrek: Mijn favoriete acteurs zaten allemaal in deze mooie film:
Daan Schuurmans, Monic Hendrickx, Susan Visser, Kitty Kourbois, Fedja van Huet..ze zaten allemaal in deze prachtig-mooie spannende literaire roman.


Flaptekst:
Nooit kwam Sara Silverstein in aanraking met geweld, of het moest het met geheimen omgeven verleden van haar vader zijn. Tot ze op een herfstdag in het bos oog in oog komt te staan met een verkrachter. Niet lang daarna worden zij en haar familie 's nachts op gewelddadige wijze overvallen in hun huis. Dan doet Sara een gruwelijke ontdekking. Alles wat ze heeft geleerd over goed en kwaad lijkt niet meer te gelden. Er blijft voor Sara niets anders over dan het nemen van een dodelijk besluit.

Mijn samenvatting van de film:
Sara Silverstein komt met haar gezin uit LA gevlogen om bij haar ouders te zijn. Haar vader is druk bezig met het diner als zij aankomen in het grote familiehuis. Het is een drukte van jawelste en iedereen is blij elkaar weer te zien. De zus van Sara is ook gekomen.
De vader van Sara wordt na het eten opgebeld, het is een vreemd telefoontje, maar hij doet net alsof het niets voorsteld. Als Sara er naar vraagt doet hij het af als zijnde "niet belangrijk". Als Sara er op uit gaat en op de fiets vertrekt, wordt ze lastig gevallen door een persoon op een brommer. Als er daarna nog een aantal drama's zich voordoen, is het tijd voor Sara om eens te gaan kijken en onderzoeken of er iets is, wat ze over het hoofd heeft gezien. 
Want waarom gebeurt dit toch allemaal?  

Ik verklap verder niets..ook niet waar de titel op slaat.

Prachtige verfilming, ik geef het 4 sterren! 

Nieuwsgierig naar het boek?..ik zeg gewoon doen! 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie