Terugblik op 2017: mijn toppers van het jaar 2017

Zoveel boeken gelezen in het afgelopen jaar, maar elke boeken zijn mijn toppers van 2017?

Al mijn gelezen boeken zijn te vinden, bovenin de banner. Maar natuurlijk waren er een aantal die er bovenuit gesprongen zijn. 

Categorie 1.
Ontzettend genoten van alle thrillers..welke spannende verhalen bleven mij bij?


1. Luca D'Andrea - Het hart van het kwaad.


Waarom deze als eerste? Omdat ik als ik aan dit boek denk, nog steeds in Italie ben, bij de bergen. Bij de hoofdpersoon die eigenlijk moet herstellen, van teveel stress. Maar zich niet kan weerhouden om een mysterie uit het verleden te gaan uitzoeken. Natuurlijk stuit hij op weerstand van familie en dorpsgenoten. Aan het eind wordt duidelijk waarom dit zo is. Ik zat er helemaal in..prachtig! 





2. Wim Brus- Yu kettingmoord

Wim Brus vroeg mij zijn boek te lezen. En wat een pracht. Nu wachten op deel twee. Deze verdient zeker de aandacht. Echt mooi. 





3. Frederik Baas- Dagboek uit de rivier 

Frederik Baas heeft mij verbaasd met zijn mooie boek, die ik als luisterboek heb gelezen. Dus beluisterd. De stem was relaxt. In het begin heb je niet het idee van een thriller, maar langzaam aan, gebeuren er echt gekke dingen. En een prachtig plot.







4. J.S. Monroe- Vind Mij

Dit boek onder pseudoniem geschreven las ik met de ThrillZone Leesclub. Het heeft 2 delen. In deel 1 denk je nog..is dit wel een thriller. Maar dat wordt op meesterlijke wijze goed gemaakt in deel 2. Dat Monroe een voorliefde heeft voor spionage en alles wat daarbij komt kijken is gewoon een feit. Het is niet te "mannelijk", met bijvoorbeeld M15 en snelle achtervolgingen. Maar nee, deze is anders en daarom gaf ik het 5 sterren. Klik op de link, voor mijn recensie..en geniet.







5. Karin Hazendonk- Waanidee

Bij waanidee, dacht ik op sommige momenten , he, dat lijkt mijn idee wel. Zonder te spoileren..heb ik ook wel eens gedacht, he..als we met sommige mensen nu eens dit gaan uitvoeren. Afijn..verder kan ik niet uitleggen. Lees het gewoon zelf, en sta verbijsterd..van de schrijfstijl van Hazendonk.








Categorie 2.
Ook ontzettend genoten van de romans, maar welke sprongen eruit?


1. Sanne Hillemans- Circus Cesario

Deze mocht ik proeflezen. Stukje bij beetje kwam ik tot het einde. Erg mooi verhaal over het circus. "Boy meets girl", maar dan met meer verhaallijnen die elkaar ontmoeten aan het einde.








2. Rani DeMondt- Your one and only

Rani heeft mij erg geraakt door deze mooie vertelling. Het is actueel mede daardoor gebeuren er zaken , die helaas dicht bij mij kwamen. Jongeren zijn hard voor elkaar en niets is hen soms ongewoon.








3. Esther van der Ham- Contact

Deze heb ik ook proefgelezen en mijn quote staat achterop de flap. Wat een eer. Maar ook een eer om het gelezen te hebben. Het zal je maar gebeuren, helemaal "gesloten en opgesloten" te zijn. Verdien je dan nog een kans..als je eigenlijk er zelf veel aan hebt gedaan. Tja, ik zeg..gewoon lezen!






4. Sarah Loudin Thomas- Wachten op een wonder

Deze christelijke roman las ik voor de leesclub van Puur!. Zo genoten..het is prachtig geschreven. Het is een verhaal in de stijl van Het kleine huis. Alles gaat volgens de regels van de kerk. En waag het niet om de regels te doorbreken, want dan..ja dan. Lees en maak kennis met dit mooie wonderlijke verhaal. 







5. Simon Hammelburg- Het voorgesprek

Het voorgesprek is een heerlijke vertelling over een auteur die zijn nieuwe boek bekend wil maken en bekend wil krijgen. Maar het zit hem niet mee. Al lezend zie je hem zitten aan tafel bij Pauw of DWDD. En het verhaal is zo "echt"..
Dan als hij denkt, laat het maar zitten..breekt hij eindelijk door..of niet?
Neem een kijkje..en geniet!







Categorie 3.
Verhalen & dichtenbundels, welke sprong eruit?

Frenkie Teijzirb- 6x Vals

Dit is Frenkie haar 2e verhalenbundel en ook hiervan heb ik genoten. Veel verhaaltjes zijn blijven hangen. En dat is erg mooi. Ik kijk uit naar de volgende van Frenkie Teijzirb. Zij heeft een mooie en aparte schrijfstijl. Prachtig.






Van alle boeken zeker genoten, maar deze toppers sprong er uit. De meeste verhalen kan ik zo opnieuw afspelen..dus ja, dat is natuurlijk mooi als je dat als auteur kan bereiken..


Fijne dag & groeten!

Annette Overvoorde

Birdy's Boeken

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie