Peper Kay- Maalstroom, binnenkort


Nu aan het lezen:


Titel: Maalstroom
Auteur: Pepper Kay
Uitgeverij: Futuro Uitgevers
Genre: Fantasy
Uitgave: juli 2016


Ontvangen van Futuro Uitgevers, waarvoor dank!







Beste lezers,

Via Twitter vroeg Futuro Uitgevers mij of ik bekend was met Pepper Kay en of ik het leuk vond, om 2 boeken te lezen. Natuurlijk..wat leuk! Ik kreeg 2 boeken toegestuurd. Het is een genre wat ik normaal niet vaak lees. Het eerste boek las ik vrij vlot uit, maar ik moest er erg aan wennen. Helaas duurde het even voordat Maalstroom aan de beurt kwam. Een aantal deadlines kwamen ertussen.  

Pepper Kay

Pepper Kay heb ik eind vorig jaar ontmoet en is een hartelijk en vriendelijk persoon. De auteur te mogen ontmoeten geeft net dat extra tintje aan het boek. Zij is de schrijversnaam van Liesbeth Korsman. Als vertaler van technische documentatie is zij al lang bezig met taal. In 2010 ontdekte zij pas echt haar voorliefde voor het schrijven van verhalen. Inmiddels heeft ze 7 boeken geschreven 5 daarvan zijn uit de Sf-serie, over privédetective Kit Guardner.

Maalstroom: boek 5 uit de serie

Het is een futuristisch verhaal. Als interstellair (buitenaards) privé-detective Kit Guardner bezig is met een nieuwe opdracht: surveilleren in de lokale supermarkt, wordt deze overvallen. Het gaat er hard aan toe. Wanneer ze weer bijkomt, ligt ze in het ziekenhuis en kan ze zich niets anders herinneren dan het lopen van eentonige rondjes door de winkel. De behandelend arts vertelt haar dat ze waarschijnlijk het slachtoffer is geworden van een partydrug en dat het geheugenverlies tijdelijke zal zijn. Maar waarom is er dan een toxine in haar bloed aangetroffen waarvan de oorsprong onbekend is? En waarom blokkeren haar hersenen bepaalde herinneringen? En kan kan ze een partydrug genomen hebben als ze nooit naar dancefeesten gaat? En heeft het iets met de overval te maken? Nieuwsgierig als ze is, gaat ze op onderzoek uit..een dancefeest lijkt haar dan een goede keuze. Maar of dat nou zo slim is?

Tijdens het lezen:

Het verhaal leest vlot weg en speelt zich af ergens in de toekomst. Leuk zijn de details uit die tijd. De I-phone is een S-vone, en er zijn veel robots. Het valt mij op dat ook dit boek weer een klein lettertype heeft. En dat de hoofdstukken doorlopen, zonder rustmoment. Maar het heeft een andere vibe dan Drakenspoor.

Binnenkort, volgt de recensie.

Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde
Birdy's Boeken  


Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.