Terugblik Meet & Greet Esther van der Ham met Confrontatie!

Boekpresentatie van Confrontatie!: een ontmoeting met auteur Esther van der Ham, op een bijzondere locatie te Breda. 


Op 7 april was er de boekpresentatie van Confrontatie. Het mooie 3e boek, uit de C-serie door Esther van der Ham geschreven.  







Birdy's Boeken on tour! 


Beste lezers,

Momenteel loopt er een blogtour voor Confrontatie!, door Esther van der Ham. Het 3e deel van de boekenserie die begint met een -C-. Ik dacht aan de boekpresentatie en had hier nog geen blogje over geschreven...oepsie. Het was nog wel zo'n zonnige dag in Breda. 




Naar de locatie


In ongeveer een uur waren we in Breda. Het was redelijk druk op de weg. Een maal in het centrum, zag ik al bepaalde herkenningspunten van de keer dat ik met Floor in Breda was, om naar de boekpresentatie van Nathalie Pagie te gaan. Het warm en we liepen en liepen. Mijn voetzolen vonden dit minder leuk. En de Lutherse kerk, waar was die? We liepen door een soort Begijnhofje maar geen kerk. Deze bleek verstopt te zijn. Eerst een poort door. Ok dan! 


  

En daar zagen wij ook Esther van der Ham, door de poort..in een mooie jurk. Dus natuurlijk even dag gezegd. En daarna het kerkje bezocht. Eenmaal in het kleine zaaltje onder de kerk aangekomen, zocht iedereen een plekje. De opkomst was best groot. Esther heette iedereen van harte welkom. 






Esther van der Ham & een Confrontatie! 

Ze vertelde dat het op het laatst nog erg spannend was. Ze vroeg de drukker steeds: komen de boeken er nu aan? Maar blijkbaar waren er wat moeilijkheden met het leveren van het boek. Het kostte Esther zeker wat extra zweetdruppels om het voor elkaar te krijgen. 





1. Anke van Haften- De kanker voorbij

Er werden meer boeken gepresenteerd die dag. Als eerste werd "De kanker voorbij" gelanceerd. (over) leven na kanker, en geschreven door Anke van Haften. Zij gaf als eerste een korte toelichting op haar boek. 

"Het leven na kanker gaat met vallen en opstaan. Soms ben ik boos, op iedereen die het niet begrijpt en op mezelf dat ik me dat aantrek. Soms kom ik de trap niet af en andere dagen loop ik fluitend door de stad. Soms moet ik huilen van frustratie en op andere dagen lach ik mezelf uit. Soms spuw ik vuur maar vaak vraag ik om heel veel liefde of juist andersom. Ik ben onberekenbaar als het gaat om stemmingen. Maar daarentegen ben ik er nog en is het leven, nooit saai".





2. Daniela Postma- Jouw levensverhaal

Als tweede spreker kwam Daniela Postma naar voren. Zij schreef "Jouw levensverhaal"vertelde vol passie over wat zij belangrijk vindt als levensverhalen. Die maken haar blij. Het gaat erom "wie ben jij ?" 


"Schrijven over het leven is één ding, maar van een levensverhaal een boek maken? En toch dromen veel mensen ervan. Ze voelen een intens verlangen of een innerlijke noodzaak: 'Dit levensverhaal hoort in een boek thuis'. Herkenbaar? Gelukkig ben je niet de enige met zo'n prachtige droom. Allerlei mensen hebben al gedaan wat nog op jouw verlanglijstje staat. In negen hoofdstukken komen alle fases van idee tot boek aan de orde". 






3. Jolanda Pikkaart & Esther van der Ham- Boekplanner

Samen schreven Esther van der Ham en Jolanda Pikkaart het mooie boek "Boekplanner". 

"Een boek schrijven is een gigantisch project. Niet voor niets zien veel schrijvers er als een berg tegenop. Of ze hangen hun pen aan de wilgen omdat ze volkomen vastlopen. In de praktische boekplanner vind je een 52 weken kalender voor al je acties en heel veel praktische schrijftips van deze twee ervaren experts. En bij de planner hoort het boek 'Zorg dat jouw boek er wél komt - tips en trucs van experts'.






4. Esther van der Ham- Confrontatie

Het derde boek uit de C-serie heet Confrontatie!. Met subtitel: Het is nooit te laat. In dit derde boek geschreven door Esther van der Ham, lezen we over Annabel, de dochter van Emma. Zij is nu 24 jaar en op zoek naar gezelligheid en avontuur loopt ze de verkeerde persoon tegen het lijf. Dat heeft veel impact, ook in de familierelaties. Opnieuw, met veel gevoel en emotie geschreven. En het komt levensecht over en is prachtig gedaan.





Cecile Stok

Naast mij zat Cecile Stok, ook een auteur onder de paraplu van Droomvallei. Zij schreef "Tot zwijgen gebracht". Dat wist ik niet direct, maar gedurende de tijd verstreek raakten wij aan de praat. Ze zat naast mij en na een klein babbeltje kwam ik er achter dat zij ook boeken schrijft. Cecile vroeg mij of ik haar boek ook wilde lezen. En natuurlijk vond ik dit een goed plan. In een mooi sierlijk tasje ging het boek met mij mee.  

Afscheid 
  

Ook van Esther van der Ham ontving ik een hardcover exemplaar voorzien van haar handtekening. Erg blij was en ben ik daarmee. Als je een mooi boek mag proeflezen en dan het eindproduct in handen hebt..waf..dan krijg ja daar natuurlijk wel kippenvel van. Met een goed gevoel en 2 mooie boeken gingen wij weer huiswaarts. 

Dus bedankt lieve mensen van & voor die mooie dag. En succes gewenst met de boeken die gelanceerd zijn.

Hartelijke boeken-groeten,


Annette Overvoorde
Birdy's Boeken 















 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.