De boekenstapel van de maand augustus 2018



Bookhaul August 2018

De maand augustus had regen en ook wat zon, en dat was mooi. Toch tijd voor mooie boeken.





Beste lezers,

Wat vliegt de tijd! We zitten al in oktober en hier zijn mijn augustus-reading. haha. Kijk je mee? 


1. Julia Whelan- Een jaar met jou

Dit boek moet het echt hebben van de cover, wat een prachtig sprankelend kleurenpallet. Een ware blikvanger. Tevens krijgt de poëzie ook een centrale plek. Nu vind ik gedichten erg mooi, maar echte poëzie is een ander verhaal. Maar Julia Whelan heeft mijn hart een beetje gestolen, want dit is een leuk boek. Het was beter dan ik dacht. 
Klik hier voor de recensie.

2. Eva de Wit- Weerzien in Italië 

Na een oproep voor ambassadeurs mocht ik dit zomerse boek gaan lezen, geschreven door Eva de Wit. Het is een heerlijk feel-good boek.
Klik hier voor de recensie.

3. Bastiaan Mellink- De grens voorbij

Dit boek maakte erg nieuwsgierig. De hoofdpersoon heeft lang gestreden voor zijn verblijfsvergunning, maar helaas moet hij het land verlaten. Na lang strijden is hij niet alleen teleurgesteld, maar ook flink boos. Hij zal de politiek wel even flink laten schikken van deze beslissing. Mooi gekozen onderwerp, maar qua inhoud en schrijfstijl mag het wat meer hebben.  

4. Latoya Moirae- Indigo


Het hoofdpersonage is Caro, 18 jaar, en al jarenlang bevriend met de broers Nick en Noah. Ze zijn dikke maatjes. Tijdens deze jaarlijkse vakantie in Portugal, waar ze met beide gezinnen naar toe gaan, gaan ze elkaar totaal anders zien. Latoya Moirae schreef met Indigo een indrukwekkende en spannende Young Adult. Het is een verhaal vol liefde spanning, mysterieuze ontdekkingen en de ultieme wraak.

5. B.A. Paris- Breng me terug

Het is een bijzonder genre wat B.A. Paris schrijft, Domestic Crime, en ik hou er van. Die langzaam opgebouwde spanning. De auteur haalt haar inspiratie veelal uit wat er in haar omgeving allemaal gebeurt, vertelde zij. In dit boek staat een man centraal, hij heet Finn. Layla raakte jaren geleden vermist. Het is 12 jaar later en Finn is verloofd met Ellen.  Zijn verleden heeft hij moeten laten rusten. Op een dag zit er iets bijzonders bij de post. Het is iets wat Ellen lang kwijt is en als Finn er goed naar kijkt..dan staat zijn hart even stil. Met een schok denkt hij terug aan vroeger. Aan Layla. Of neemt iemand hem nu in de maling?

6. Yvonne Franssen- Schaduwen

Yvonne Franssen heeft een voorliefde voor taal en dat is goed te merken. Ze neemt de lezer gelijk mee, het diepe in. Die valt van de ene in de andere verbazing. En wil nog maar 1 ding: en dat is doorlezen. Schaduwen is een zeer spannend verhaal, vol leugens , intriges en geheimen.

7. Sandra Berg- Gevangen vlinder

Gevangen vlinder is een mooie roman over de kleine Cecelia. Zij staat centraal in dit boek. Door haar stoere houding en wijsheid die ze al heeft kan ze met Viola op een manier communiceren. En dat is heel knap. Het is niet de vertelwijze die mij boeiend laat verder lezen. Sommige zinnen lopen niet echt lekker. Maar het is hier de kleine gevangen vlinder Cecelia die mij meenam in haar wereld en wat zij meemaakte.

8. Proeflezen, een manuscript van een grote uitgeverij

Superleuk om te doen, is het proeflezen. Vooraf kritisch doornemen lang voordat het uitkomt. Je krijgt dan een manuscript in A4 vorm. Soms een ebook. Om door te nemen op logica en of het geloofwaardig is, ed. Als ik uitgekozen wordt, is mijn "big smile" niet meer te stoppen Ik vind dit het topje van de ijstaart. Een hele eer dus.

Dat was augustus, wens ik jullie een hele fijne dag!


Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde

Birdy's Boeken








Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie