Maart 2019: Bookhaul & Nice Readings


De leesstapel van maart 2019. Er zaten mooie titels bij, kijk je mee?



Maart readings




Beste lezers,

Wat een mooie titels kwamen er voorbij in maart. Het ging met name over familie & misdaad, jonge jaren na de oorlog, een opgesloten patiënt met veel geheimen, gevaarlijke mysterieuze stoffen en over een terminaal oudere dame die nog met zichzelf in het reine wil komen. Echt heel bijzonder, kijk je mee? 

1. Tamara Onos- Onder invloed 

Tamara Onos schreef een bijzonder verhaal over misdaad en gevaarlijke stoffen. Uitgeverij Leterrijn organiseerde een mooie blogtour, zodat dit boek op vele blogs en social media in de schijnwerpers kwam te staan.  Renske heeft 2 kids en houdt erg van hardlopen. Halverwege het natuurgebied Havikerwaard ziet ze iemand liggen. Het is Henk, waarmee ze tennis speelt. Ze schrikt, maar doet alle moeite om hem te redden. Wat deed hij daar, want van alleen vissen wordt je toch niet onwel? 
Klik hier voor de recensie.

2.  Alex Michaelides- De stille patiënt 

Alex Michaelides heeft kennis van zaken als het gaat om psychotherapie.Maar dan is het nog maar afwachten wat het boek je brengt. Nu ik kan je zeggen: het is een zeer geslaagd en spannend verhaal geworden.
Het boek gaat over psychotherapeut Theo Faber, die denkt dat hij Alicia kan helpen. Zij praat niet meer na een vreselijk drama. Lukt het Theo? Of niet? Ik verklap nog niets, maar het is een aanrader.

Klik hier voor de recensie. 

3. Annerieke de Vries- Een onvoltooid leven

Na het lezen van Sluipwesp, had Annerieke mij al te pakken. Na de mail van uitgeverij Futuro zei ik zeker geen nee. Het is een prachtig boek, meeslepend en vol emotie. Het is een boek, zoals ik het graag lees. Over het einde van een mooi leven en alles wat er dan bij komt kijken.  
Alleenstaande Doortje hoort op 76-jarige leeftijd dat zij een agressieve longkanker heeft. De schrik slaat haar om het hart want er zijn nogal wat onverwerkte gebeurtenissen die ze onder ogen moet zien. Doortje besluit de strijd tegen de kanker aan te gaan om tijd te rekken.
Klik hier voor de recensie.

4. Soraya Vink- Persona

In begonnen, maar ik heb wat moeite met de schrijfwijze. Dus de recensie volgt later.

5. Heleen van der Kemp- Voor de meisjes 

Wat een heerlijk en spannend boek. Zo genoten. En dat plot. Oef. Kim van Rijns leven stort in als blijkt dat haar grote liefde Karel van der Zee banden heeft met de Amsterdamse onderwereld. Het stel is niet veilig meer.
Daarnaast lezen we over Leonard Vermeer. Hij is een succesvolle advocaat. Hij en Joyce zijn al een tijd een getrouwd stel en leven een luxe leventje, daar hoog in het penthouse. Dan wordt Leonard Vermeer voor de deur van zijn penthouse neergeschoten. Was dit nu de bedoeling? Of niet?  
Klik hier voor de recensie.

6. Mechtild Borrmann- Over de grens

Dit genre lees ik niet veel. Na het lezen van een boek van Diney Costeloe, was 
ik echt helemaal "om". Maar na dit boek, wow! Ik was echt onder de indruk. 
Over de grens is een aangrijpende roman van een verloren Duitse jeugd. Gebaseerd op een duister hoofdstuk uit de Duitse naoorlogse geschiedenis: kindertehuizen in de jaren vijftig. Ik vind het een dikke aanrader!
Klik hier voor de recensie!

Dit waren er weer een heleboel. En het boek van de maand maart is....Annerieke de Vries, met Een voltooid leven. Een dikke aanrader! 

Hartelijke groeten

Annette Overvoorde
Birdy's Boeken




Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie