Nice Readings: de gelezen boeken van de maand Oktober 2022

 De oktober leesmaand




In oktober kwam mijn keelontsteking voorbij. Veel hoesten en proesten zorgden er voor dat ik mij niet erg goed kon concentreren op het lezen. 

Ik las een stuk in Dochter van de onderwereld. Van auteur Theo-Henk Streng. Een jeugdboek, erg mooi verwoord en ook spannend, 

Pretty Boy van Ingrid Oonincx stond op mijn ereader, daar ook een stuk van gelezen. Daarna kon ik de concentratie niet zo goed vast houden. Wel is het thema en ook plot erg goed gedaan. Een verhuizing, een nieuwe kans. Helaas komt het verleden je toch inhalen. 

Met stukjes en beetjes las ik Pluto. Van Lara Taveirne. Wat een prachtig boek en ook prachtige schrijfstijl. Dat is zeker niet overdreven. Ik heb echt genoten en een eerder boek van deze auteur opgezocht en ook besteld. Over Calais.   

Ook kwam het boek Vermogen van auteur Hernan Diaz deze kant op. Ik mocht het lezen voor de Club van Echte Lezers. Een heel bijzonder boek bestaande uit 4 delen. Met thema de beurskrach uit 1938, een bankier, rijkdom en manipulatie. In begin las het wat lastig qua taal, maar daarna ging het al beter. Mooi gedaan!

Nou, deze maand was een beetje lappenmand-maand. Op naar de volgende! 


Hartelijke groetjes, Annette

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.