Roos Vlaar- Keuzes

Recensie


Titel: Keuzes
Auteur: Roos Vlaar
Uitgeverij: Bookscout/ eigen beheer

Genre: New Adult/ Roman
Uitgave: eerste druk 2017


Allereerst bedankt ik de auteur, Roos Vlaar, voor toesturen van het boek! 


"Mooi debuut, gevoelig en boordevol keuzes van een 22-jarige" Annette Overvoorde, Birdy's Boeken.







Beste lezers,

Aan een boek is veel tijd en energie besteed. Dat is zeker te zien, aan deze.. Het verhaal van Roos Vlaar, heet keuzes. Het leven zit boordevol keuzes, het zijn net de poortjes van de metro: welke moet je nu toch nemen? Want er is er altijd wel 1 die het niet doet...kijk je mee, naar het boek van Roos?


"Ik vind het altijd moeilijk wat ik moet doen, als ik ergens over twijfel. Bij twijfel doen, of niet doen? Voorbeeld: een mooie nette jurk. Volgens mijn vriendin Carmen, staat hij mij heel goed. Ik vind hem  ook best sexy. Heel casual. Een keertje wat anders. In die jurk ben ik net echt een zakenvrouwtje. .... Toch twijfel ik, want wanneer zal ik hem nou echt aan gaan doen? ..Dus niet gekocht. Bij twijfel niet doen.."

De auteur

Roos Vlaar (1993) is geboren en getogen in Groningen. Zij schrijft op een geheel eigen manier met een eigen kijk op haar leven, over haar gedachtes, gevoelens en gebeurtenissen. Dit is haar eerste boek, waarin ze jou een kijkje geeft in haar leven en waarmee ze hoopt veel mensen te kunnen inspireren.
In privé is zij erg fan van GTST. Voor meer over de auteur: klik hier 

Het verhaal 

Keuzes, keuzes, keuzes. Het leven zit vol veranderingen waarin keuzes moeten worden gemaakt. De 22-jarige Roos woont op de boerderij bij haar ouders in een dorpje in Groningen. Ze studeert en worstelt met haar twijfels in de liefde. Twijfels die iedere jonge vrouw meemaakt in haar leven. Door haar keuzes gaat gaat ze een nieuwe wereld tegemoet. Maar het wordt een andere wereld dan verwacht, ze belandt in het ziekenhuis. Wat betekent dat voor de liefde en voor haar leven? Hervindt ze haar geluk? 

Ze doet wat ze wil en vooral niet wat ze niet wil. 

De cover ziet er mooi uit, een meisje in het zand. Waar kijkt ze naar? De titel geeft het thema weer. In de vertelperspectief van de ik, vertelt Roos je veel over haar leventje van dit moment. Wat zij doet: stage lopen bij een huisartsenpraktijk. Over de liefde: wel of geen gevoelens meer voor Rick? Over haar emoties: wel of niet teruggaan naar haar ex? Over haar twijfels in de keuzes die ze moet maken. Want zoals ze zegt: mannen en de liefde gaat niet samen. Maar toch gaat ze op zoek. Het gaat zoals ze zelf ook zegt, van de hak op de tak. Ze heeft geen smartphone, volgt niemand op Facebook. Zo kan niemand een mening over haar hebben, maar Roos vormt wel haar eigen mening over alles wat zij zelf meemaakt. Het verhaal leest vlot weg, de thema's zijn herkenbaar. Er is niet veel diepgang, het gaat alleen over Roos en wat zij meemaakt. Maar dat is ook precies de bedoeling. 

Roos beschrijft op haar eigen manier hoe ze keuzes maakt, of niet. En wat ze belangrijk vindt in de liefde. Naast de keuzes staat de liefde dan ook centraal in dit boek. 
Het zijn eigenlijk 2 delen in 1 boek. In deel 1 staan de keuzes centraal en in deel 2 de liefde.  

Conclusie

Roos Vlaar geeft met haar boek de lezer een kijkje in de wereld van een 22-jarig meisje. Haar leven zit vol keuzes en welke moet ze maken? Of maakt ze gewoon geen keuze? Roos laat het je allemaal weten in dit leuke boek, vol anekdotes en keuzemomenten. En een beetje liefde.

Waardering         3 sterren.

Het was een leuk boek, soms iets teveel "ik". Waar je als lezer wel even doorheen moet. Om verder te komen. 

Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde
Birdy's Boeken


**Wil je op de hoogte blijven van dit blog? klik dan op volgen, in de rechterkolom. 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie