Juli 2019- Sunny Juli Readings

Welke mooie Birdy's Boeken sloeg ik in de juli-vakantie-maand met een zucht uit? Of niet? Kijk je mee?





Beste lezers,

Wat een heerlijke temperatuur in de maand juli. Dat gaf zeker mooie rustige vakantie-leesuurtjes. Er zitten weer mooie pareltjes tussen, kijk je mee?

1. Linda van Rijn- Bestemming Bonaire
⭐⭐⭐


Een heerlijk tropisch verhaal. 

2. Eric Wewerinke- Zwarte golven
⭐⭐⭐+half

Een spannend verhaal op zwarte en witte golven, op waarheid berust. 

3. Heleen van den Hoven- Het Carpa Complot
⭐⭐⭐+half

Aanvankelijk lijkt CARPA 3521 een speelse manier om sollicitanten te werven met puzzels op het internet. Maar er is meer aan de hand. Mooi en spannend boek, maar ik kwam maar moeizaam in het verhaal. De schrijfstijl kon mij niet ind e greep krijgen. 

4. Ellen de Vriend- Pain au chocolade
⭐⭐⭐⭐

n de vertelperspectief van de ik-persoon lezen we over Nadine en haar gezin. Ze verhuizen met grote enthousiasme voor een nieuw avontuur naar Frankrijk. Behalve dochter Nora, die er toch ook echt moeite mee heeft. Is het misschien haar voorgevoel dat er iets staat te gebeuren? Zeker spannend!

5. Suzanna Esther- Wervelstof 2.0
⭐⭐⭐⭐+half

Centraal in dit waargebeurde verhaal staat Suzan. In de vertelperspectief van de 1e persoon lezen we over haar tijd met de Amerikaanse Steve. In een spannende examenperiode ontmoet ze hem op een mooie zonnige dag in het park. De prettige schrijfstijl maakt het lezen een waar feestje. 

6. Dorothea Born- Mijn naam was Blanke Appel
⭐⭐⭐

Met dit mooie boek wil Dorothea Born veel lezers inspireren tot het volgen van je grote droom. -To walk in beauty-. Wat mij betreft prima gelukt is. 

7. Marleen Hartog- Skoftig
⭐⭐⭐⭐

Skoftig is een spannende thriller, over gevangen zitten in een drama uit het verleden. Het is omringt met thema's als controle, loslaten, chantage en moord. Hartog zet je daarbij tevens aan het denken over een ethische kwestie, door deze te koppelen aan de keuzes die je hebt. Echt genoten!

8. Tamara Haagmans- Sprong in het diepe
⭐⭐⭐

"Sprong in het diepe" is een heerlijk feelgood boek, vol liefde en humor. Met een klein serieus randje. In de fijne schrijfstijl als of het verhaal zo voor je neus plaatsvindt.

9. Eva Garcia Saenz de Urturi - De stilte van de witte stad
⭐⭐⭐⭐⭐

De stilte van de witte stad is naast een misdadige thriller een boek vol gevoel en emotie. Alles wordt zeer levensecht neergezet. Dat is inderdaad genieten a la Zafon! Prachtboek. 

Dat waren weer mooie verhalen..maar wat is het boek van de maand juli 2019?

Ik heb 1 boek, die echt de aandacht verdient, en dat is "De stilte van de witte stad".  De witte stad heeft net dat extra tintje. Het is een prachtige spannende thriller, en is hiermee het boek van de maand Juli 2019!

Zie je op dit moment, zomer 2019, nog niet alle recensies van deze boeken op mijn blog? Dat klopt, ik ben nog druk met de uitwerking die in mijn blogschriften staan. Het wifi op de camping was namelijk helaas niet echt super te noemen. Wel genoten natuurlijk.


So stay tuned!!


Hartelijke groeten,
Annette Overvoorde

Birdy's Boeken

& Birdy's Kids




Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.