Sandra J. Paul- Kwijt

Recensie

#blogtour #blogtour #blogtour #blogtour

Titel: Kwijt
Auteur: Sandra J, Paul
Uitgeverij: Hamley Books
Genre: Psychologische thriller
Uitgave: September 2019


Allereerst bedankt, Uitgeverij Hamley Books, voor dit mooie boek! 



Birdy's Boeken





Beste lezers,

Altijd superleuk om mee te mogen doen aan een blogtour. En wat een bijzondere cover heeft dit boek, een dame rente van de kijker af. Waar gaat zij naar toe? Kijk snel mee!

Over de veelzijdige auteur

Auteur van de Eilanden-serie en de thrillers Azerty en Moordspel. Ze  schrijft en publiceert ook onder de naam Joanne Carlton (Hart-Slag) Ze is een Nederlandstalig auteur, geboren en getogen in België, ondernemer en creatieve bezige bij. Schrijven is haar grote passie. Ze schrijft in zeer uiteenlopende genres en voor verschillende leeftijden, telkens met een paranormaal tintje als rode draad in haar werk.

Het verhaal over geheugenverlies

Wat vooraf ging: Jim is gelukkig met zijn vrouw Iris en zoon Vince. Het liefst werkt hij in de nacht of s'morgens, als het nog helemaal stil is. Dan voelt hij zich het gelukkigst in de patisserie


Nu: Jim ontwaakt in zijn ouderlijk huis. In dit huis heerst enkel doodse en angstaanjagende stilte. Net zoals in zijn eindeloze jeugdjaren. Waarom is hij daar? Zijn laatste herinnering is van 2 jaar geleden. Wat is er aan de hand?

#blogtour De bloggers kregen de volgende brief van Jim:


HELP!

Mijn naam is Jim Vermeersch en ik heb je hulp nodig.
Twee jaar geleden ging ik slapen in mijn Londense loft, naast mijn vrouw Iris. Ik had ook een zoon, Vince en een succesvolle patisserie. Maar nu is alles weg.
WEG!
Ik ben mijn geheugen KWIJT.
Vandaag ben ik ontwaakt in een huis dat ik niet ken, in een onbekend bed. En nu is mijn vrouw verdwenen en mijn zoon … mijn zoon … Ach, het is te erg om het te vertellen.


Jim zoekt zijn geheugen, maar er zijn meer dingen niet op zijn plaats

Natuurlijk helpen we Jim graag met zoeken. Allereerst het begin: De cover is erg origineel. en vooral in veel groen. Een dame in een groene jurk en rood haar rent weg. Waarvoor is zij op de vlucht? 

Wat belangrijk is in KWIJT, is personage Jim. En wat hij hij in 2 jaar allemaal niet meemaakt. Dit heeft grote impact in zijn leven. OP 11 augustus 2017 wordt zijn zoon 16 jaar. Jim maakt speciaal voor hem een grote verjaardagstaart. (Zit hier misschien een aanwijzing in? Voor de blogtourders? #blogtour.). De drankjes worden rijkelijk gedronken. En soms geeft drank en een goede sfeer, mensen het gevoel om de grenzen op te zoeken. Als de grens is overgegaan is er geen weg terug. Spijt en verdriet komen dan tevoorschijn. Meestal is het dan te laat. 

Het is zeker te laat voor Jim, die wakker wordt zonder zijn vrouw en zijn zoon. Met weemoed denkt hij terug. Naast de stukken in 3e persoon over Jim, lezen we ook in een fijne vlotte schrijfstijl, wisselend over Vince en zijn moeder. Eenmaal op dreef, wil je meer en meer lezen over Jim. Sandra J. Paul neemt je mee naar London en Vlaanderen. Vertelt over de passies van Jim. Die zielige Jim, zonder zijn geheugen wordt alles heel lastig. Maar natuurlijk zal de auteur het geen zoetsappig verhaaltje laten zijn. Zeker niet. Naarmate het drama vordert, krijg je kleine tips om het mysterie op te lossen. Of toch niet? ( Ja, Jim, we gaan je helpen, we krijgen goede tips binnen! #blogtour)

Conclusie

KWIJT lijkt een gewoon verhaal over Jim, die de weg kwijt, is doordat zijn geheugen hem in de steek heeft gelaten. Hij vraagt de bloggers van deze blogtour ook echt dringend om hulp. Maar niets is wat het lijkt. Hoe meer we lezen over Jim, hoe meer mist op de lijn, zodat je er goed bij moet blijven. Richting einde, wordt het wat veel van het goede. 

Kortom: Mooi verhaal, heel meeslepend, met plottwisten, maar "teveel" richting einde. Daardoor wat langdradig.

Waardering: 4 sterren.

Deze blogtourder heeft het mysterie inmiddels opgelost, voor de #blogtour. 
Veel succes bij het lezen. En de groeten van Jim!

Hartelijke groeten,


Annette Overvoorde

Birdy's Boeken



 







 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie