#januari: Welke boeken wachten op een recensie?

Speeddaten met 3 mooie boeken!

Januari 2020 is aangebroken en er komen weer veel mooie boeken aan. Het lijkt soms oneindig die boekenstroom, en alles lonkt. Met kleine stemmetjes roepen zij "lees mij" en wel nu! Kletskoek, maar soms lijkt het wel zo. Waar je ook kijkt als boekliefhebber, op de socials of in de winkel, er is altijd wel iets moois te zien. Iets nieuws te beleven.

Als eenling, want ik heb geen leesgroepsleden op het Birdy's Boeken blog, probeer ik de mooie parels er uit te zoeken. En ook nieuwe talenten een mooie zonneschijn te geven, over hun nieuw geboren boekenkind. Dat is best aanpoten, keuzes maken uit alle boeken die aangeboden worden, maar oh zo leuk. Zo graag zou ik meer willen schrijven over van alle soorten boeken, hele verhalen en blogjes zou ik willen neerpennen, helaas gaat dat (nog) niet. Maar deze Birdy gaat gewoon lekker door. Hier 3 mooie toppers.

1. Mia Sheridan- De wensmuur - Editie: 26 november 2019

De cover trok mij erg aan. Hier de inhoud:

Balletdanseres Clara verhuist in ‘De wensmuur’ van Mia Sheridan naar New Orleans omdat ze toe is aan verandering, maar vooral omdat ze eenzaam is. Daar hoort ze over twee geliefden die ooit leefden op de Windisle-plantage. Het verhaal krijgt haar in zijn greep en ze wil er meer van weten. Op de plantage heeft de verminkte Jonah zich uit schaamte opgesloten achter een muur waar mensen wensen brengen. Zonder elkaar ooit te hebben gezien ontstaat er een band tussen Clara en Jonah. Mia Sheridan schreef met ‘De wensmuur’ een modern, mysterieus sprookje dat doet denken aan Belle en het Beest.

Ik ben erg nieuwsgierig naar de inhoud, de recensie volgt binnen 2 weken.

2. In de lens gevangen- Ghislaine Frison- Editie: 8 januari 2020

Van Ghislaine Ghison las ik deel 1: Een spoor van herkenning. Een mooi boek, met een koe op de voorzijde. Ik weet het nog goed. Deze cover is heel anders. En trekt toch aan. Met grote nieuwsgierigheid zal ik het gaan lezen.

Het verhaal:

In een parkje in Delingen vindt Dana Rozenburg, samen met haar vriend, het lichaam van een jonge vrouw uit Leeze. Het zorgt voor de nodige opschudding, niet alleen in hun relatie, maar ook in de rest van het Overijsselse dorp. De vrouw bleek veel wisselende contacten te hebben, wat het moordonderzoek niet gemakkelijk maakt. Rechercheur Sacha van Dongen wil de onderste steen boven krijgen, niet alleen omdat hun hoofdverdachte uit Leeze geen alibi heeft, maar ook vanwege zijn nauwe banden met vastgoedmagnaat Dirk van Dalem, die vaak op het randje van de wet balanceert. Daarnaast heeft Sacha een goede reden om zich op haar werk te storten ...

Collega Oscar Steenhoven werkt vanaf de zijlijn mee aan de moordzaak, omdat Dana en zijn dorpsgenoten erbij betrokken zijn. Intussen blijft het contact met zijn vroegere chef, Derk de Jong, onverminderd. Wanneer Derk onverwachts op het bureau in Delingen opduikt, doet Oscar een schokkende ontdekking ...

Uiterlijk eind van de maand zie je mijn recensie verschijnen.

3. Maria Boonzaaijer- Het litteken van Vossensteyn -editie: November 2019

Auteur Maria vroeg aan mij of ik interesse had in haar boek. Wauw, jaha! Alleen de maand december had vele feesten en was zo om. Dus voor de maand Januari op het programma. Ik heb er hoge verwachtingen van.

De inhoud:

Constance Croon torst bittere jeugdherinneringen met zich mee. Pas halverwege haar leven vindt zij de kracht om Vossensteyn, het oude familiehuis, een bezoek te brengen. Haar oma ligt daar op sterven; zij voelt zich schuldig aan de liquidatie van een familielid in de oorlog. In hun nachtelijke gesprekken blijkt dat oma lijdt onder leugens die het hele gezin hebben beschadigd. Wat voor licht werpt dat op het verstikkende milieu waarin Constance opgroeide? Was haar moeder een narcistische kwelgeest of juist slachtoffer van machten die hen allen te groot waren?

Het litteken van Vossensteyn speelt zich beurtelings af in Twente en Amsterdam tijdens de Duitse bezetting.

Deze 3 mooie boeken staan binnenkort op het blog, met mijn eerlijke lees-mening erbij geschreven. Voor nu geef ik ze door deze speeddate. alvast een kleine zonnestraal!

Hartelijke groeten