Loes den Hollander- Toen ik dood was

Recensie


Titel:Toen ik dood was
Auteur: Loes den Hollander
Uitgeverij: De Crime Compagnie
Genre: Spanning/ Thriller
Uitgave: November 2019
Gelezen in: Januari 2019


Toen ik dood was is een heerlijke thriller, waarvan je even moet bijkomen! ~Birdy's Boeken.

Birdy's Boeken



Beste lezers, 

Wat was ik benieuwd naar dit boek. De vorige van deze auteur was zo goed...zou het nog beter kunnen? Alleen deze cover vond ik niet zo aantrekken, toch werd ik nieuwsgierig, dus daar ging ik!

Het verhaal van 3 gekwelde zielen


In elke relatie is het mogelijk: verlaten of verlaten worden. Het kan gepaard gaan met verbijstering, aarzeling, schrik en pijn. En met woede. Maar is dat dan een reden om iemand te laten verdwijnen of, erger nog, te vermoorden? Soms is het antwoord: ja. Maar hoe zorg je er dan voor dat niemand jou in verband brengt met wat er is gebeurd? 

Loes den Hollander is een echte thrillerkoningin. Ze is al tien jaar een bestsellerauteur en Toen ik dood was is haar vijfentwintigste thriller. Van haar boeken zijn ruim 1 miljoen exemplaren verkocht. Volg Loes op haar Facebook-pagina voor meer nieuws.

De donkere cover geeft een duistere indruk

De laatste covers van auteur Loes den Hollander bieden veel damesgezichten met blauw of grijs. Deze achtergrond is zwart, het trok mij niet direct aan. Ik las het dus niet direct, toen het uitkwam. Maar toch was ik nieuwsgierig geworden. Natuurlijk moest deze ook gelezen worden.
Het leven van een mens is wat zijn gedachten er van maken. *Marcus Aurellius. 
Toen ik dood was, bevat 3 verhaallijnen met 3 vrouwen in de hoofdrol. Het 1e hoofdstuk begint bij Maryan Brandhorst. Zij is alweer wat jaartjes getrouwd met Floris. Tien jaar in totaal. Dat moet gevierd worden zou je denken maar Floris zei 2 dagen geleden tegen Maryan dat hij zo niet verder wilde. het huwelijk was voor hem voorbij. Hij pakte zijn spullen en vertrok naar een vriend. Dat was een flinke schrok voor Maryan. 
  
Over een wolf in schaapskleren

Ook Thais Brederode maakt zo een zelfde situatie mee. Over beide karakters lezen we in de vertelperspectief van 3e persoon. Loes weetje snel mee te trekken in een heerlijk vrouwendrama. Drie karakters staan hierbij centraal en 1 daarvan leest in de ik-vorm. Zo kom je dichterbij dit personage. Stap voor stap gaan de personen voor je ogen leven. En krijgt de ik-persoon een steeds grotere rol met diepere lading. Wat in begin nog onduidelijk is, krijgt steeds meer vorm. Personage nummer 3 is een vrouw met een duister verleden, zo blijkt.

Het duurde even voordat dit boek mij wist te raken. In het begin komt het nog niet echt dichtbij. De spanning komt pas laat op gang. Waar gaat het verhaal nu naar toe, dacht ik.

Conclusie: genoten

Toen ik dood was, is een heerlijke thriller waarbij je mogelijk pas later in het verhaal komt. Maar als het eenmaal uit is..je.even moet bijkomen om eea te laten bezinken. Het gaat over verlaten zijn, eenzaamheid en bedrog. Er is een gemis aan moederliefde, begrip en doorzettingsvermogen. 

Mensen gaan liever uit elkaar, zoeken hun geluk elders, in plaats van te vechten voor wat ze in handen hebben. Dat is jammer. Daarnaast maken anderen weer graag "gebruik" van elkaar. Omdat zij anders eenzaam zijn. Ook een eyeopener. Je vraagt je af, of dit een goede ontwikkeling is of niet. Want het gevaar ligt al in een klein hoekje. Loes den Hollander weet er alles van, briljant gedaan.

Waardering  3,5 sterren.

Toch echt genoten van het boek. Het was een bijzonder verhaal dat zeker blijft hangen. Een paar kritische noten er tussen, maar dat mag. Ik kijk erg uit naar het volgende Loes-Thriller-boek.

Hartelijke groeten,
Annette Overvoorde
Birdy's Boeken 
  

  

  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.