Marelle Boersma- Terug naar Cornwall


Recensie


Titel: Terug naar Cornwall
Auteur: Marelle Boersma
Uitgeverij: De Crime Compagnie
Genre: Thriller/ Spanning
Uitgave: 21 Maart 2020




Birdy's Boeken



Beste lezers,

Wauw, wat een heerlijk feelgood verhaal. In deze Ik-Vertrek-Thriller reizen we af naar Zuid-Engeland. Naar Cornwall. 

De auteur

Marelle Boersma is auteur en schrijfdocent. "Na een heel rijtje thrillers over maatschappelijke misstanden gooi ik het roer om: ik schrijf aan een serie Ik-vertrek thrillers. De eerste 'Chateau de Provence' verscheen in 2018, Hierna ben ik richting Sicilië vertrokken waar 'Ciao Sicilia' is ontstaan. Cornwall volgde daarna. Sinds ikzelf vertrokken ben naar het buitenland weet ik precies hoe spannend het is om al je zekerheden, je familie, kinderen én je vaste baan achter te laten."

Over de inhoud

Vlak na de dood van haar vader ontdekt Jill een raadselachtige notitie die hij voor haar heeft achtergelaten. Ze vertrekt naar haar geboortegrond in Cornwall op zoek naar haar familie. Daar blijkt dat haar hele leven gebaseerd is op leugens. De tattoos die ze in de loop van de jaren op haar vaders lichaam heeft gezet, krijgen ineens een bijzondere betekenis. Kan Jill op tijd ontdekken welke belangrijke boodschap haar vader voor haar heeft achtergelaten? Het is niet voor niets dat bestsellerauteur 


Wat heerlijk dat ze eindelijk onderweg is en haar vader naar huis kan brengen. Verder wil ze nog niet denken. Er is teveel onduidelijk. Het gewicht van de urn in haar rugzak is prettig. 

De 3 verhaallijnen zijn mooie elementen

De cover doet woest aan. Een rots, een diepte en een dame op de rots. Wat is zij van plan? Wie is zij?

In de vertelperspectief van de 3e persoon, lezen we drie verhaallijnen. Die van Jill, die van Barbara en die van Bob in zijn jongere jaren. Stap voor stap komt alles naar elkaar toe. 

Marelle Boersma heeft dit boek met stevige hand geschreven. Het zijn vloeiende zinnen, met beeldende details. En denk je halverwege te weten hoe het in elkaar steekt, dan moet je toch echt helemaal naar het verrassende einde. Dat is erg mooi gedaan.

Sterke karakters en een groot raadsel

In deze feelgood-ik-vertrek-thriller staat Jill centraal. Zij is nu 31 jaar en reist af naar Cornwall. Met veel vragen in haar hoofd komt ze aan. Helaas is er geen warm welkom. Ze hebben eigenlijk liever dat ze weer vertrekt. Jill laat het er niet bij zitten, want ze is niet voor niets gekomen. Dan doet ze vreemde ontdekkingen. 

Jill is een stoer personage. Gezien haar overleden vader haar het puzzelen heeft bijgebracht, gaan de luikjes langzaam aan open. Tot het geheel van het raadsel zichtbaar wordt.

Qua thema's zit er veel in het boek verscholen. Liefde en verdriet, haat en bondjes sluiten, Familiegeheimen, het mooie landschap van Cornwell, autisme en labiele personen. Het zit allemaal vastgeklonken aan deze mooie feelgood thriller.   

Conclusie

Met Terug naar Cornwall heeft Marelle Boersma opnieuw een topper van een ik-vertrek thriller afgeleverd. Ze worden ook steeds beter, als ik dat mag zeggen. Je wordt als lezer al mee gezogen vanaf het eerst blad, zo naar het einde! 

Waardering  4,5 sterren.

Wauw, wat een heerlijk boek. Zeker genoten. De boeken van Marelle Boersma vind ik steeds beter worden. Vloeiende zinnen en nu ook prachtig beelden geschreven. Ik kijk al uit naar de volgende!

Terug naar Cornwell is een dynamische zoektocht naar familiebanden, met mysterieuze zaken en grote geheimen. Een dikke aanrader!

Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde

Birdy's Boeken



Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.