December Winter readings 2018

Het is winter en het is koud, prima leesweer! Hierbij De december-boekenstapel! Kijk je mee?



December readings





Beste lezers,

December was donker, druk en natuurlijk ook gezellig met zijn feestdagen. Was er nog tijd over om te lezen? en wat las ik zoal? Hier de december-readings. Kijk en geniet.

1. Diney Costeloe- Het meisje zonder naam


Erg mooi verhaal, wel eenvoudig geschreven. Over de kinderen in de oorlog, die van Duitsland naar Engeland werden overgebracht. De hoofdpersoon is het meisje Lisa. Maar ook Harry die ze ontmoet, heeft een leeuwendeel. Mooi, maar soms langdradig.
Lees hier de recensie.

2. J.L. Butler- Obsessie

Dit genre trok mij aan en dus was ik erg nieuwsgierig. Helaas zit er ook wel eens een boek bij dat tegenvalt. En dit was er 1 van. De spanning kon mij niet lang bij het verhaal houden. Ik vond het soms meer een "Obsessie"om het helemaal uit te lezen.
Lees hier de recensie.

3. Vi Keeland- In de lift


Heerlijk ondeugend kado, uit de Hebban December Kalender. Mooie mannen en een mooie vrouw in een lift. En wat er dan gebeurt. Niet zozeer mijn genre, maar grappig om te lezen.
Lees hier de recensie.


4. Tineke Beishuizen- Kerstmis vier je thuis


Bij de maand december hoort een echt kerstverhaal. In deze bundel zitten er wel 3. Je komt er heerlijk van in de kerststemming. Maar ook leuk, voor na de kerst. Tinke Beishuizen kan heerlijk vertellen.
Lees hier
 de recensie.

5. Proeflezen- Censuur- Esther van der Ham

Deze mooie roman volgt binnenkort.
Lees hier meer info.


6. Simone Luijten- Een puppy voor kerst

Heerlijk kerstverhaal, met een mooie afloop. Een heerlijk feelgood.
Lees hier de recensie.

7. Camilla Grebe- Dagboek van mijn verdwijning

Ook in de December Adventkalender zat een ebook van Camilla Grebe. Omdat ik het laatste boek van deze auteur al klaar had liggen..werd ik wel erg nieuwsgierig. En dit is een auteur die het gewoon helemaal snapt, qua spanning en mysterie. Wauw, zo genoten. Dus noteer deze maar vast. 
Lees hier de recensie.

8. Susanne van den Breukel- Verslingerd

Susanne van Den Breukel schreef een verhaal met een bijzonder thema. De hoofdpersoon heeft vroeger iets meegemaakt, wat ze liever vergeet. En wegstopt. Het thema is vreselijk en pijnlijk. Qua schrijfstijl mag het volgende boek wat meer vibe hebben.
Lees hier de recensie.


9. A.F.Th. van der Heijden- Mooi doodliggen

Het boek "Tonio" ligt al even in mijn boekenlast. Graag zou ik het al eerder gaan lezen, maar natuurlijk is het geen vrolijk boek. Dus ik koester het nog even, dacht ik. Mieke 's Leesclub stuurde een mail, met dit recensieboek. Dus Van der Heijden kwam toch aan de beurt. Ik vond het wel spannend, om een recensie te schrijven van zo'n boek van een auteur die al zoveel boeken en faam op zijn naam heeft staan. Afijn..ik sprong in het diepe. Ook qua thema's. Want oa. de vliegtuigramp MH17 komt voorbij en ook politieke zaken. Afijn, de schrijfstijl van de auteur had mij al snel te pakken zodat ook de "moeilijke"thema's gewoon te behappen waren. Erg mooi boek.
Lees hier de recensie.

Dit waren ze weer..de decemberboeken. Echt genoten weer van deze mooie juweeltjes in zijn eigen soort.

Op naar januari 2019!


Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde
Birdy's Boeken 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie