Emma Anna- Vecht voor jou

Recensie

Titel: Vecht voor jou
Auteur: Emma Anna
Uitgeverij: Voir Webmedia BV
Genre: New Adult

Uitgave: November 2018

Allereerst bedank ik de auteur, Emma Anna, voor toezenden van het mooie ebook.




Birdy's Boeken

Beste lezers,

Ben je klaar voor een echt liefdesverhaal? blijft dan hier en lees verder. Emma Anna heeft een mooi verhaal geschreven. Ik las het in januari. Kijk je mee?

Het verhaal

Hannah en Noud zijn al lang met elkaar samen. Zijn familie is rijk en leven in "hogere"sferen, dan waar Hannah vandaan komt. Noud heeft een duistere kant. Na de zoveelste probleemsituatie maakt hij het uit. De 23-jarige Hannah krijgt een mooie baan bij een grote Nederlandse uitgeverij. Meneer Wennam wordt haar nieuwe baas. Hij wordt erg blij van Hannah. Ze worden verliefd, tot dat ene moment...


De auteur Emma Anna stelt zich voor 

“Mijn naam (pseudoniem) is Emma Anna. Ik ben 25 jaar oud en heb een zoon en een dochter. Ik heb mijn hele leven al een levendige fantasie gehad. Het liefst verkeerde ik de hele dag in mijn eigen wereldje, schreef verhalen over dingen waardoor ik geobsedeerd raakte. Later begon ik langere verhalen te schrijven en nadat ik kinderen had gekregen, besloot ik pas dat ik daar iets mee wilde doen. Afgelopen augustus is de eerste roman onder mijn pseudoniem verschenen: ‘Mijn hele leven lang’, over de negentienjarige Lynn die verliefd wordt op de beste vriend van haar vader – die achttien jaar ouder is. ‘Vecht voor jou’ is een compleet ander verhaal, gebaseerd op eigen ervaringen en de ervaringen van mensen om mij heen.”

Romantiek en verliefd worden op een oudere man zijn mooie  elementen en kenmerkend voor Emma Anna

De cover is iets donker, 2 benen en een rokje zijn zichtbaar en een stapel boeken. De titel past goed. Vecht voor jou is een New Adult, een romantisch verhaal over de 23-jarige Hannah. Zij is flink beschadigd door een foute eerdere relatie. Als ze gaat werken voor de 33-jarige Luc Wennam verandert alles. Ze wordt redacteur voor zijn bedrijf en hij kan zijn ogen maar moeilijk van haar af houden. 

Vecht voor jou begint heftig. De schrijfstijl is prettig. De personages worden voldoende duidelijk voor het verhaal. Toch zijn er losse eindjes. Zeker betreft de ex van Hannah. Er is weinig achtergrondinformatie. Het verhaal speelt zich af in het "nu" en de vertelperspectief is de 3e persoon. Wat mij opviel was het heftige begin en sommige taalmomenten. Soms miste ik wat verdieping. Later zwijmelde ik weg in het liefdesverhaal, waarbij Luc zo zijn best doet om Hannah voor zich te winnen.  

Conclusie

Emma Anna heeft een heerlijk romantisch verhaal neergezet. Cupido heeft het maar druk met Hannah en Luc. Toch zijn er ook verdrietige momenten. Het prille begin van het verhaal, was heftig. Gelukkig kwam dit later helemaal goed!

Heerlijk verhaal en best genoten, om uit te kijken naar een volgend boek, van deze auteur!

waardering: 3 dikke Birdy-sterren.

Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde
Birdy's Boeken   



Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie