Recensie: Nora French- Het blenderboek


Recensie


Titel: Het blenderboek
Auteur: Nora French
Uitgeverij: Karakter Uitgevers
Genre: Kookboek/ Eten & drinken/Healthy
Uitgave: Januari 2020




Beste lezers,

Eerder won ik dit boek, gesigneerd en wel .En oh, wat heb ik daar een plezier van. Kijk je mee?

Maak kennis met Nora French...

"Mijn naam is Nora French. Ik ben auteur van drie kookboeken en voedingstherapeut bij de Schaafsmakliniek in Bilthoven. Ik heb een enorme passie voor gezondheid én ik houd van lekker, simpel en gezond koken. Als health promoter deel ik graag mijn kennis, inzichten en recepten.

Ik help mensen een gezonde levensstijl te omarmen en daarmee ook een gezond eetpatroon. Voeding heeft invloed op hoe we ons voelen en wat we denken en doen. Je bent wat je eet! Ik geloof dat gezond eten je gezondheid kan verbeteren. Wat betekent gezond eten voor mij? Verse ingrediënten, geen geraffineerd voedsel en een voeding met een hoge concentratie van vitaminen, mineralen en vetten. Just eat real food!

Ik houd van gezond koken op een makkelijke, snelle en simpele manier. En daarover gaan ook mijn kookboeken: Hét blenderboek, Pioppi hét kookboek en Gezond fastfood. Allemaal anders, maar met dezelfde filosofie: lekker en eenvoudig koken met pure onbewerkte, glutenvrije ingrediënten. Mijn kookboeken zijn te koop in mijn webshop.

Naast het geven van (online) workshops, het ontwikkelen van recepten en het spreken op events & beurzen, werk ik als voedingstherapeut bij de Schaafsma Kliniek in Bilthoven. Ik ben geboren en getogen in Berlijn, maar inmiddels woon ik al 17 jaar in Nederland. Ik heb drie zoons en ik ben getrouwd met een Engelsman."

bron: 
https://www.noralicious.com/nl/over-mij/

De heerlijke smoothies en ander lekkers

Het boek is handig en biedt vooral heerlijke recepten en ideeën voor een gezonde maaltijd of snack tussendoor. De smoothies heb ik al vaak uitgeprobeerd en zijn heerlijk. Ik ben verzot op de groene smoothie met spinazie en avocado. De recepten zijn stuk voor stuk zeer smaakvol en geven inspiratie om meer "groen" te eten. Zo eet ik nu meer kwark met verse vruchten, muesli, honing en noten, als lunch. Probeer ook variatie er in te houden. 

Kortom, ik ben erg blij met dit mooie boek!

Waardering  5 sterren.


Groetjes, Annette  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.