Vooruitblik Januari 2021; a whole new start!

 



Beste lezers,

Allereerst de beste wensen, voor het nieuwe jaar 2021. Op dat er maar mooie dingen op je pad mogen komen. Geniet van de kleine dingen, dan komen de grote er ook aan. Zeker weten. 

Vandaag begon al heel vreemd. Ik dacht dat na al die feestelijke dagen de zondag was aangebroken. Dat is bij ons een chill dagje. Meestal een reading-Sunday. Ik zat al klaar met boek en koffie. Bleek het toch geen zondag, maar zaterdag te zijn. Zo gek. 

Of dit jaar ook gek zal verlopen, ik heb geen idee. Kijk mee naar een aantal van mijn januari-readings. Wat kan je zoal verwachten?

Als eerste:

Romy Hausmann, bekend van Dag en Nacht, schreef haar volgende thriller: Slapeloos. Hij zat op de ereader en bijna was ik het vergeten. Veelal leg ik een stapeltje boeken klaar. Zodat het in het zicht blijft. Afijn, ik begon in Slapeloos. Helaas was voor mij de eerste helft best slaapverwekkend. Die spanning en twisten van het eerdere boek, kwamen niet direct terug. Wel leugens en misleiding. Hausmann laat de lezer graag puzzelen, of spartelen in het diepe. het is maar hoe je het noemt. De ene lezer vind dit heerlijk en de ander  niet. Dit boek moet het qua spanning hebben van het 2e gedeelte. Toen was ik qua aandachtsboog een beetje leeg.

De recensie van Carte Blanche volgt ook. Geschreven door Anja Feliers. Een bijzonder thema zit verscholen in haar boek: huiselijk verbaal geweld & gaslighting. Dit moest ik even opzoeken. 

Het sluit heel goed aan bij het volgende boek wat ik zal oppakken: Geen sprookje. Geke de Wit schrijft over narcisme. Het is op waarheid berust. De auteur vroeg mij of ik er aandacht aan wilde besteden. Helaas hoor ik het teveel om mij heen, dus zeker komt dit op mijn blog. hoe pijnlijk dit onderwerp ook is.

Ik hoop dat ik daarna nog recht op mijn stoel kan zitten en niet van schrik Ondersteboven. Ondersteboven is ook de titel van het boek van Annerieke de Vries. Ik ben groot fan van haar schrijfsels. Zo mooi en vloeiend. Dus noteer deze maar vast in je boekenschriftje.

De winter komt  nog n iet echt door, maar toch ga ik ook starten in de thriller Winter Water. Geschreven door Susanne Jansson. Martin en zijn gezin nemen de intrede in een huis in Zweden. Dan verdwijnt hun zoontje Adam. Als zij op zolder een soort van logboek vinden, met meer kindernamen...zit de schrik er goed in. Welk donker geheim huist hier?  Ik kom het graag te weten!

Hopelijk geen monsters in dit boek, want die zitten al verscholen in Overstekers, geschreven door Petra Doom. Nymfen, wezens en magie. Ik ga het meemaken in dit mooie fantasy-boek. Op 23 januari ga ik jullie er alles over vertellen, tijdens de blogtour. Zo gaaf om mee te maken. 

Tot zover een aantal die je binnenkort uitgebreid voorbij ziet komen. 

Fijne dag & blijf gezond!

Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde
Birdy's Boeken blog

 

  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.