Nice Readings: de leesstapel van Augustus 2022

De augustus leesmaand! 




Jaa, hierbij de leeslijst van de maand augustus. Mogelijk zit er iets bij, waar je nieuwsgierig van wordt! 

Nora French schreef al eerder "Het blenderboek". Hier heb ik zo een plezier van, met name in de zomermaanden dat ik graag mijn lees- en ook drinkervaring hiervan wil delen.

Voor de leesclub van ThrillZone kon je opgeven voor Pat Craenbroek haar nieuwe boekenkind: Het oneeuwige leven van David R. Een leesclub vind ik altijd erg leuk om aan deel te nemen. Met zijn allen hetzelfde boek lezen geeft soms andere inzichten. Dit verhaal is wel heel erg "over the edge". Daar moet je van houden. Ik vond het nogal vreemd om dit zo te lezen.

De titel en ook cover maken het boek. Voor de titel zou ik deze overslaan, maar de auteur gaf mij nieuwsgierigheid, gezien het een 3e boek is uit een serie.  Franziska Weissenbacher schreef Allemaal hoeren. De titel geeft gelijk het thema weer. Verder ga ik niets verklappen. Het is een ouderwetse crime-novel. Humor en moord liggen dicht naast elkaar. Het is een heerlijk boek met niet teveel gedoe of diepgang.

Sophie Wester is een schrijversduo, zij schreven samen -Moordende hitte-, wat erg toepasselijk is voor deze tijd van het jaar. Nieuwe vrienden, oude kennissen, irritatie en dan die zengende hitte. Tja, dan kan er zeker iets misgaan. 

Anna Woltz is geen onbekende in boekenland en schreef -De tunnel-. Een mooie Young Adult, en speelt zich af in de Blitz oorlog. Nieuwe vriendschappen, bommen die vallen en een reddingsactie. Erg mooi!

PleasantValley is de 2e titel van NL-auteur Jolanda Ivonne Clement. De cover is zo anders als de eerste, dat je bij deze niet echt denkt aan een auteur van ons kikkerlandje. Het verhaal draait om een jong meisje dat Kite heet. Terwijl ik het las, dacht ik aan de roman van Delia Owens en ook aan -het echte leven- van Adeline Dieudonne. Ook hierbij een 10-jarig meisje, de ik-figuur, huiselijk geweld en nog veel meer spelen zich af achter de voordeur van het woonhuis van Gilles en zijn ouders en zusje. Ontroerend en meeslepend geldt dan voor alle 3 de boeken.

Jet van Vuuren schreef een nieuw avontuur met personages met verknipte en enigszins bizarre neigingen. -Obsessie- verscheen in augustus 2022. enerzijds vindt ik dat de auteur gegroeid is qua plotdenken, want nu is er niet 1 persoon een beetje verknipt, maar er zijn er meer. Dat is mooi gedaan. Anderzijds had ik er gewoon meer van verwacht. Je kon op sommige momenten best wel snel aanvoelen waar het heen ging. Of dat de bedoeling was, blijft dan de vraag.

Martine Kamphuis schreef een prequel voor de WP-serie die eerder uitkwam. 
-Sterrenstof- is de titel van dit heerlijk spannende verhaal, over het begin van de carrière van Wyona Post. De fans van Kamphuis zullen hier van smullen.

Boek van de maand augustus 2022

Jaa, welk boek maakte het meeste indruk? Dat was Pleasant Valley. De inhoudt raakte mij. Voor de lezers van Mijn allerliefste schat- Gabriel Tallent, Het echte leven- Adeline Dieudonne en Delia Owens- Daar waar de kreeften zingen. 

Pleasant Valley is hierbij het boek van de maand Augustus!


Dit was het weer!


Vriendelijke groetjes,
Annette


 

 

 

 

 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.