Binnenkort: Karen Hamilton- De perfecte vriendin


Binnenkort op de blog: De perfecte vriendin.


Titel: De perfecte vriendin
Auteur: Karen Hamilton
Uitgeverij: Karakter Uitgevers BV

Genre: Psychologische thriller
Uitgave: oktober 2018

Bedankt Karakter Uitgevers BV voor het recensie-exemplaar! 







Beste lezers,

Deze plofte in de brievenbus. Het ziet er al mooi uit, aantrekkelijke cover, en..spannende intro..en voor mij heel belangrijk: een mooi en duidelijk lettertype.  Enige info over de auteur was even een zoekklus, maar gelukkig had ik haar eigen website snel gevonden. Zo leuk om te lezen, dat ze het boek op haar beroep heeft gebaseerd. Ik heb er nu al zin in!

De auteur

Karen Hamilton groeide op in Angola, Zimbabwe, Belgie en Italie. In haar werkende leven was zij jarenlang stewardess bij een grote vliegmaatschappij. In 2006 bleven haar echtgenoot en zij in Hampshire en kregen 3 kinderen. Kortgeleden studeerde ze af in aan de Faber Academy, en begon zij zich fulltime op het schrijven te richten.

Haar beroep heeft haar getriggerd tot het schijven van het verhaal. De perfecte vriendin is haar debuut, en is een psychologische thriller, die gaat over een sociopatische stewardess. Het is, zoals ze zegt “niet autobiografisch”.  

Ik realiseerde me al vroeg in mijn vliegcarrière dat op het moment dat ik van uniform veranderde, ik anoniem werd. Het deed me nadenken over de identiteit achter uniformen en werkpersonages en werd een idee dat later zou helpen mijn hoofdrolspeler te maken.” Zo vertelt de auteur, op haar website. (https://www.karenhamiltonwriter.com/about)

Het verhaal

Wanneer Juliette wordt gedumpt door haar pilootvriend, Nate, worden haar dromen van een 'happy ever after' in gevaar gebracht. Ze belooft hem terug te winnen, wat het ook kost. Ze sluipt zichzelf heimelijk in zijn leven door een nieuwe persoonlijkheid aan te nemen en een positie te verwerven als stewardess bij dezelfde luchtvaartmaatschappij. Dit zijn echter slechts de eerste stappen in haar masterplan, omdat ze onthult hoe ver één vrouw zal gaan om haar dromen te verwezenlijken.

De roman beschrijft thema's als schuldgevoel, jaloezie en wraak.

Binnenkort dus, op Birdy's Boekenblog!


Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde
Birdy's Boeken

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie