De boekenstapel van de maand oktober 2018

Book Readings Oktober 2018


De maand oktober zag er prachtig uit. Veel zonnige momenten. En dus ook tijd voor mooie boeken. Maar dan heerlijk binnen, met thee en chocolade!





Beste lezers,

Het lezen ging begin oktober soms wat stroef. Door drukte en sommige andere dingen kwam de migraine & griep voorbij. En dat leest niet. Afijn, het ging gelukkig ook weer weg. En dan moet je wel weer op "tempo" komen. Ohh boy. Hier de titels die ik las in oktober:

1. Wim Brus- Yu, hersenspinsels

Mooie thriller, heel spannend en 2e boek uit de serie over Yu. Een man wordt gestalkt door een vrouw, wie is zij? en waarom? Het was mooi en meeslepend, en het viel ook een beetje tegen en kon het eerste deel niet overtreffen.
Klik hier voor de recensie

2. Melissa Skaye- Verknipte Tegenstander

Wauw, wat een spannend boek is dit. Ik moest er weer even helemaal van bijkomen. Zo'n prettige schrijfstijl, meerdere verhaallijnen en daarnaast zulke spanning. Echt mooi gedaan!
Klik hier voor de recensie.

3. Karen Hamilton- De perfecte vriendin

De flaptekst deed mij wel een goed gevoel geven. Het begon heel rustig. Ook de spanning werd langzaam opgebouwd. Je zal zo'n vriendin hebben, dacht ik nog tijdens het lezen. Zo geslepen en doortrapt. oef!
Klik hier voor de recensie


4. C.J. Daugherty -Echomoorden- vooruitlezen

Heel spannend boek en ik mocht het al lezen voordat het uitkwam. Als er een vrouw dood wordt aangetroffen is er best paniek. De lucht draait voor de ogen van Harper en een verhaal van vroeger komt aan haar voorbij. Hoe kan dit nu toch, vraagt ze zich af? In begonnen en daarna even weggelegd. Ook door de griep. Ik kwam er niet goed in. Ik vond het wat afstandelijk verteld. Zal er binnenkort weer in gaan lezen. 
Klik hier voor de recensie.

5. Proeflezen- uitgeverij Droomvallei

Proeflezen is altijd best een eer en ik doe het graag.
Het blijft nog even een verrassing.

6. Kate Paris- Omweg naar liefde - vooruitlezen

Als er iemand mooi kan schrijven over de liefde en over wijn..dan is dat Kate Paris. Geweldig dit 2e deel, dat nu over Olivier gaat. Er is liefde en soms verdriet. Kate Paris heeft zo'n mooie schrijfstijl..je zit zo helemaal in het verhaal!
Klik hier voor de recensie.

7. Sandra Bernart- Vol van Maan

Aan het vrolijke kaft te zien, dacht ik dat het een hilarische Chicklit was. Dat was anders. Het is een verhaal over 2 studenten, beide zoekende ..naar liefde en bevestiging. Het had wat meer diepgang mogen hebben, maar ik heb mij zeker vermaakt.
Klik hier voor de recensie.






8. Laura Janssens- Niet Nu Laura

Tja, hoe recenseer je een graphic comic? Geen idee, nooit gedaan, maar ik denk dat ik het kan. Dit boek is zo leuk en ook mooi. Zeker leuk om kado te geven of steeds overnieuw in te bladeren en je rot te lachten om de Vlaamse humor. Laura: ik ben fan!
Klik hier voor de recensie.


9. Barbara Fuchs-Missie Manhatten- Jeugdroman Droomvallei 


Dit is een jeugdboek met een boodschap. En misschien wel meer dan 1. Oma Snor gaat met haar kleinkinderen naar New York. Op zoek naar vader Jack, die daar werkt. Moeder Julie blijft thuis, dat heeft een reden. In Amerika beleven ze spannende dingen, namen ze mooie dingen mee naar huis. En toen het uit was..vond ik het erg jammer, want ik heb genoten van het verhaal.
De recensie volgt

10. Bouquet reeks deel 4000

Wie las er vroeger geen Bouquetreeks, of doet dit nog? Wie heeft deze Guilty Pleasure? Nou ik, en het was net leuk als jaren terug. Zo genoten van deze verhalen. De eerste maakte de meeste indruk en ook de schrijfwijze..vond ik prachtig. Verwacht geen diepgaande materie, ingewikkelde zaken..maar geniet van passie en vuur!
Klik hier voor de recensie.


11. Marie-Louise Klomp  - En de natuur wilde het anders- ebook


Joost houdt van Wies, en Wies houdt van Joost. Einde sprookje..maar nee, dat was nog maar het begin. Het begin van een woelige tijd. 
Klik hier voor de recensie.

Genoten van deze schrijfsels..en op naar de volgende maand.

Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde

Birdy's Boeken


Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie