April Readings 2020

De maand april was een heerlijke thuis-blijf-leesmaand, kijk je mee? 





Beste lezers,

Ik heb weer een hele rij met mooie boeken gelezen. Kijk je mee? 


Koos Terpstra- Het eiland

Koos Terpstra neemt de lezer mee naar zijn eiland, Texel. Een mooie roman boordevol herinneringen en familieverhalen. 

Tinka Floor- Nasleep 

Nasleep is een mooie historische roman. Boordevol verrassingen. Het is nog niet uit, dus meer binnenkort. 

Marjan Kamali- De boekhandel uit Teheran-⭐⭐⭐⭐

Nog niet eerder las ik boeken van deze auteur, maar wat kan die mooi en beeldend schrijven. Een heerlijke roman, een aanrader voor feelgoodlovers. 

Maria Boonzaaijer- Het litteken van Vossensteyn ⭐⭐⭐⭐+half

De cover trekt je naar het boek, de personages worden zeer mooi beschreven. De flashbacks geven meer diepgang en tevens antwoorden op het mysterie.
Genoten van het boek 

Denise Mina- Alibi- ⭐⭐⭐⭐⭐

Deze auteur wordt de Queen of Crime genoemd en nu weet ik waarom. In begin moet je wel de moeite nemen om door te nemen en niet af te haken, omdat er naar een podcast wordt "geluisterd". Maar dit is een heel belangrijk item uit het boek. Alibi is een ware mustread.

Joanne Carlton- Hell City- blogtour- ⭐⭐⭐⭐⭐

Meedoen met een blogtour is een eer, met Hamley books is het een feestje. Hell City is zeker geen feestje maar een angstige paar dagen voor de hoofdpersoon. 

Mariska Overman- Het geheim van Grace- blogtour-⭐⭐⭐⭐⭐

Weer een blogtour en wat voor 1. Als je wel weet hoe sommige auteurs kunnen schrijven, kom je met een koude kermis thuis. Want het kan nog mooier en beter. Dit boek heeft alles wat ik mooi vind in een verhaal. Inclusief mystieke momenten. Het is prachtig.

Marelle Boersma- Terug naar Cornwall -⭐⭐⭐⭐+half

Heerlijke thriller in de ik-vertrek-serie. In dit verhaal vertrekken we naar Zuid-Engeland. Jill gaat op zoek naar haar familie. Nu haar vader is overleden wil ze graag antwoorden. Maar soms komen er alleen maar vragen bij. En mysteries. 

Esther Verhoef- Labyrint-⭐⭐⭐⭐

Het boekenfeestje was superleuk. Labyrint is een heerlijke verhalenbundel voor spanning & intriges. Het mooiste vind ik het laatste verhaal, dat Labyrint heet. Zoals de titel van het boek. Ook Verhoef zoekt de mystieke kant op. En dat is heel bijzonder.  

Laura Marschall - Vriendschapsverzoek -⭐⭐⭐+half

Deze wilde ik al een tijdje graag lezen en lag in een leuke minibieb. Lekker spannend verhaal over vriendschap maar ook over het leed wat tieners elkaar kunnen aandoen. Met alle gevolgen van dien. Zeer actueel. 

Proeflezen - Esther Suzanna

Esther Suzanna vroeg om proeflezers voor haar nieuwe boek. Het verhaal is apart, net zoals het eind. Meer kan ik er niet over zeggen. 

Noortje Brink- Bloedhitte- ⭐⭐⭐+half

Noortje Brink heeft een fijne schrijfstijl, dit is de tweede verhaal dat ik van haar lees. Voor de lezers van Linda van Rijn en Suzanne Vermeer. Een superspannend verhaal. 

Marieke Damen- Stilleven -⭐⭐⭐⭐+half

De titel heet stilleven, maar wat een spanning zit er hier in verscholen. Door de wissel aan flashbacks komt het hele verhaal tot leven. Zeer spannend. een dikke aanrader!

Buddy Tegenbosch- Match- ⭐⭐⭐⭐⭐

Match is een jeugdboek en bevat veel leuke dingen, zoals vriendschap en voetbal. Maar ook serieuze onderwerpen. Erg mooi boek. 

Welk boek is er het Birdy's boek van de maand april 2020?  

Het boek waar ik nog steeds met een glimlach aan terug denk, is "Het geheim van Grace". Met blauwoogje. Super mooi gedaan. Een ware mustread en mag niet ontbreken in jouw boekenkast! 

Op naar de maand mei

Gelukkig wordt het weer steeds een beetje warmer. Zodat lezen in de tuin er weer aan komt. 

Ik wens jullie veel leesplezier!

Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde

Birdy's Boeken

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie