Verwacht: Nieuwe titels in de maand juni 2020


In juni verwachten we weer mooie boeken in boekenland. Kijk mee en geniet!


titels juni


Beste lezers,

Er komen weer mooie boeken aan, gelukkig maar. De zomerfolders van de uitgeverijen staan bol van moois en vooral van veel spanning.


Waar kijk ik naar uit? Welke boeken kan ik jou aanraden? Kijk je mee?

Corine Hartman- In vrije val- verschijnt 4 juni bij Cargo  

Faye van Laar krijgt de mogelijkheid een eigen leven te leiden, los van de psychiatrische inrichting Groot Loenen. Vol enthousiasme begint ze aan de inrichting van haar nieuwe huisje op het landgoed van de instelling.
Dan kruist Mika Priens haar pad, een ex-militair met ptss die zijn vrouw en kind zou hebben vermoord. Hij overtuigt Faye van zijn onschuld en ze besluit hem te helpen. Samen met Lisa, een medepatiënt, gaat Faye op onderzoek uit, waarbij ze stuiten op de onverklaarbare dood van enkele oud-collega’s van Mika. Heeft Mika hiermee te maken? En is hij echt onschuldig? Of is hij door experimentele behandelingen zijn realiteitszin kwijtgeraakt en een moordenaar.

⭐Mijn kennismaking met de boeken van Corine Hartman begon bij Een vlaag van waanzin. Een Domestic Noir. Dit genre ligt mij wel erg goed. Daarna las ik: Het kwaad in ons.  
De serie over Faye van Laar vindt ik super. Deel 1 heet: Een duister pad. Het korte verhaal Een zoete wraak volgde, als ook In dichte mist, die alleen via Storytel te lezen en beluisteren is. 

De schrijfstijl leest heel prettig, het verhaal pakt je direct en draait om belangrijke onderwerpen en maakt verrassende wendingen. Samen met inspecteur Simon wordt dit opnieuw een spannend verhaal. Een nieuw avontuur. Ik mocht er al in vooruitlezen en ik zeg je: dikke aanrader!   

Lydia van Houten- Schim- verschijnt op 11 juni 2020-bij Kabook

De 33-jarige uitgerangeerde acteur Mason Robins leidt een onzeker bestaan in Manhattan. Dankzij herhaaldelijke afwijzingen ontwikkelt hij geld,- relatie- en slaapproblemen. 's Nachts doodt Mason de tijd met het lezen van zelfhulpboeken. Nadat hij de bestseller van zelfverklaarde goeroe Naguru Aznahabi leest, komt Mason in contact met een sekte.

Hij sluit zich aan bij de exclusieve "Wildclub". Vanaf dat moment komen al zijn dromen uit, tot zijn dochter Maggie spoorloos verdwijnt. Om haar terug te krijgen moet Mason bizarre experimenten ondergaan. Mason komt terecht in een huiveringwekkende nachtmerrie, waar geen eind aan lijkt te komen. Hij heeft spijt en wil zich losmaken van de sekte. Maar nog nooit heeft iemand "de Wildclub" levend verlaten...

⭐De naam van deze auteur Lydia van Houten viel hier voor het eerst bij het winnen van Evian Willow. Een combi van SF en Fantasy. Na het lezen van Het vervloekte huis, was ik verkocht. Opnieuw zijn de SF-elementen opvallend. Prooi mocht ik proeflezen en mijn quote staat op de backflap van de eerste uitgave. Ruis volgde en was het vervolg op Het vervloekte huis. Wauw, wat een verhaal. 
Binnenkort vertel ik je meer over Schim, maar noteer deze auteur alvast op je lijstje!

Zeg maar Joe- Martin van Es Andrew Crofts- verschijnt op 4 juni 2020-bij London Books


Hoofdpersoon Joe duikt vanuit het niets op in het Nieuw-Zeelandse Christchurch, direct na een wereldwijd, mysterieus natuurverschijnsel. Al snel trekt deze intrigerende Joe de aandacht overal naar zich toe.
En dat is niet zo gek: Joe is onweerstaanbaar sexy, spreekt alle talen, geneest mensen, heeft een afwijkend DNA en geen vindbaar verleden. Wie is deze man?

Deze actuele roman gaat over hoe het zou zijn als Jezus terug zou komen op aarde. En dan niet zoals de Bijbel voorspelt, maar gewoon in een eigentijdse, moderne versie. Wat zou hij vinden van onze samenleving, wat zou hij doen? En hoe zouden wij op hem reageren?
De timing van Joe’s verschijning is uitstekend. Twaalf genieën die proberen oplossingen te vinden om de mensheid te redden hebben juist nu een leider nodig. 

⭐Qua cover dacht ik gelijk -ja-, qua inhoud dacht ik eerst hmm. Dat is vanwege mijn christelijke achtergrond. Maar toch heeft het verhaal iets, dus ik ga het zien!

C.J. Tudor- De anderen- verschijnt 3 juni 2020- bij A.W. Bruna uitgevers

De briljante en aangrijpende derde thriller van de auteur van De Krijtman. Stephen King en Lee Child behoren tot Tudors grootste fans.

Als hij naar huis rijdt, ziet Gabe opeens het gezichtje van een meisje achter het raam van een andere auto. Haar lippen vormen één woord: ‘Papa.’ Het is zijn vijfjarige dochter Izzy. Daarna ziet hij haar nooit meer.
 Drie jaar later rijdt Gabe elke dag op en neer op diezelfde weg, op zoek naar de auto die zijn dochter wegvoerde. Hij weigert de hoop op te geven, zelfs al geloven de meeste mensen in zijn omgeving niet meer dat Izzy nog leeft.


Fran en haar dochter Alice bevinden zich ook op die snelweg. Zij zijn niet op zoek, ze zijn op de vlucht. Ze proberen de mensen die hen pijn willen doen telkens één stap voor te blijven. Want Fran kent de waarheid. Zij weet wat er gebeurd is met Gabes dochter. Zij weet wie er verantwoordelijk is. En ze weet wat ze zullen doen als ze haar en Alice zullen vinden...

Tudor heeft mijn hart gestolen, na het lezen van De krijtman. Dat einde liet je niet meer recht op je stoel zitten. Die spanning, die twisten. Wauw. Haar 2e boek, De terugkeer, was heel anders qua verhaal. Zelfde opbouw, heden en verleden. Een mysterie. Maar wauw, weer die spanning en beklemmende sfeer. Ik voel het bijna nog. Zeer nieuwsgierig naar boek 3.

Veel leesplezier met jullie boeken, welke je ook kiest!

Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde
Birdy's Boeken





Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.