Nieuw: Graf 521- Franziska Weissenbacher

Nieuw

Titel: Graf 521
Auteur: Franziska Weissenbacher
Uitgeverij: Letterrijn
Uitgave: 26 februari 2021

Het is druk in lezersland. Wat een prachtige cover heeft deze. Daar moet je gewoon snel in beginnen, toch? Dat zal ik zeker ook doen, in de 1e week van maart. Als het eerder kan ..dan dat natuurlijk. Ook de auteur vind ik erg bijzonder. Haar huidige beroep is naast het schrijven is verrassend. Haar droom die ze jaren had...had ik ook. Om journaliste te worden. Zij werd het ook, hoe mooi! Misdaadverhalen schrijven doet ze graag, dus lees mee. En blijf vooral dromen najagen!

Over het boek

Nadat rechercheurs Laura Mandemaker en Hans Dijkma ternauwernood aan de dood zijn ontsnapt, vinden zij een nieuwe standplaats. Daar worden ze vrijwel direct geconfronteerd met een totaal onverklaarbare zaak. In de vloer van een kathedraal worden twee verse lijken gevonden. Het team waarvan beide rechercheurs deel uitmaken, start een uitgebreid onderzoek naar de identiteit van de slachtoffers en de dader(s). Voordat ze zich de zaak eigen hebben gemaakt, dient zich een volgende dode aan.

Laverend tussen spanningen binnen het team, henzelf en het onderzoek, naderen Laura en Hans de bizarre ontknoping.

De bijzondere auteur Franziska Weissenbacher

Ze is allround medewerkster in een frietzaak/automatiek. In haar vrije tijd schrijft ze misdaadverhalen. Ze is getrouwd, moeder van twee dochters en vier zonen en oma van een groeiend aantal kleinkinderen.

Ze verslindt boeken sinds het moment dat ze leerde lezen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat haar boekenkasten uitpuilen. De serre is haar speelplaats, daar krijgen haar schilderijen en allerlei andere creatieve uitingen vorm. Op locatie maakt ze muurschilderingen en in menig slaapkamer hangt een dromenvanger van haar hand. Met de hond maakt ze graag lange wandelingen, het liefst door onontgonnen gebied.

Schrijven doet ze al zolang ze dat kan. Eerst in dagboeken of in de vorm van gedichtjes. Op de havo raadt de docent Nederlands haar aan journalist te worden. Op dat moment ziet ze het niet zitten, maar later in haar leven komt het er toch nog van. Jarenlang schrijft ze voor een dagblad, verschillende andere bladen en een door haar beheerde nieuwssite. Omdat ze een droom koestert, besluit ze mee te doen aan een verhalenwedstrijd. Daarmee begint een nieuw hoofdstuk in haar leven.

Bibliografie

Een plaats in Psychologiemagazine 2006 met Afscheid (schrijfwedstrijd)

Verhaal Oeps (Boekscout 2014)