June Readings 2021

Wat las ik zoal in de maand juni? 




Hoe warmer het wordt, hoe spannender de boeken worden. Zo lijkt het wel. Kijk mee, naar mijn leesstapel van de maand juni. 


Geef me je echt- Anne-Marije Maris

Een prachtige gedichtenbundel, over positief zijn. En de liefde. Erg mooi!

Mariska Overman- Ik Weet Niet Wat Ik Zeggen Moet

Een belangrijk thema wordt besproken door 2 kanjers van auteurs. Het gaat om rouw en rouwverwerking. Een mooi boek vol tips, als je even niet weet wat je zeggen moet. Voor ieder in zijn boekenkast. 

Laura Janssens Het jaar van de Hamster

Deze auteur is ook illustrator van Comic Graphics. Zo geweldig leuk. Ik heb er nu al een aantal gelezen en die humor is echt hilarisch. 

Geworteld in het kwaad – Karen Dionne

Al vond ik haar eerste thriller een beetje "over the edge" gaan. Deze is helemaal perfect, qua thrillergehalte. Dionne heeft er gewoon verstand van en kan dit heerlijk neerpennen. Genoten als luisterboek. een aanrader!

Onze eerste zomer samen, van Sandra J. Paul

Sandra J. Paul is een alleskunner zou je kunnen zeggen. Van Thrillers naar een Young Adult. Van een poezenboek naar een Engels talig exemplaar. Wauw. Zo is ook dit Young Adult verhaal. Twee jonge mensen krijgen een ongeluk en worden wakker in een apart gebouw. Waar zijn ze? De start van een wauw-factor-boek.  

Het Tango Algoritme. Heleen van den Hoven

Ook het 1e thrillerboek van deze auteur smaakte mij niet zo als bij de rest van leesland. Het verhaal bleef wat vaag en op afstand. Wel was het een mooi en recent thema. Zo ook in deze 3e van Heleen van der Hoven. Want ik werd toch nieuwsgierig. Dit is een echte aanrader.

Jane Harper: De overlevenden

Bij deze auteur is het andersom. Haar eerste twee thriller waren echt gevuld met spanning dat ook onderhuids gaat zitten. In deze 4e thriller werd ik helaas niet van mijn stoel geblazen en daar zijn we wel voor gekomen. Jammer. 

Meisje A. – Abigail Dean

Het verhaal van meisje A. heeft iets weg van Ruinerwold. Meisje A is opgegroeid in een soort horrorhuis, staat er op de flap. Gelukkig kon ze weglopen van huis. Dat gun je niemand, maar het verhaal komt niet goed op gang en gaat alle kanten op. Het blijft onduidelijk wat de auteur met dit verhaal wil neerzetten. Jammer. 

Verstoten – Sterre Collins

Sterre Collins ook wel bekend als Esther Boek is gedoken in de wereld van de Young Adult. Wat zij meemaken, voelen en denken. Haar expertise heeft ze hier zeker kunnen gebruiken. Dat is ook wel voelbaar. Erg mooi en gevoelig. 

Jack & Lev. - Zutje en de Viss

Mooi en leuk verhaal. Hoofdpersoon is een jongen. Als er een bijzonder meisje verschijnt gebeuren er allemaal rare dingen. Dat is nog niet alles, ze praat ook vreemd. Het dorp wordt bezet en dat is nog maar het begin van een spannend avontuur van het jeugdboek Jack en lev.

B.A. Paris-  De Therapeut

"You love it or you hate it." Dat is mogelijk zo bij deze auteur. Zij heeft het talent om mysterie en familierelatie en/ of burenzaken zo te verbinden, dat je alleen maar blijft lezen. Dit genre heet Domestic Crime. Haar eerste boek "Achter gesloten deuren" ging over een getrouwd stel, waarvan er van alles mis was. Zo ook bij deze. In De therapeut koopt een koppel een nieuwe woning. De vrouw voelt dat er is mis mee is. En niet alleen met het huis. Voor de liefhebbers van A.J. Finn. Geluisterd via Bookchoice en echt genoten van dit boek.

Dat waren ze weer voor de maand juni. Welke titels las jij? Ik hoor je graag.

Hartelijke groet,

Annette Overvoorde   
Birdy's Boeken blog

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie