Maurice Hermans- Ik geef je mijn hart- De recensie

Recensie

Titel: Ik geef je mijn hart
Auteur: Maurice Hermans
Uitgeverij: Palmslag
Genre: Gedichten/ Versjes
Uitgave: Maart 2020

Allereerst dank aan uitgeverij Palmslag, voor deze mooie bundel.




Beste lezers,

Eerder las ik deze gedichtenbundel. Ik had de recensie nog niet gepost, zag ik. Het is een bijzonder boekje, van Maurice Hermans. Ik dacht nog eerst "die naam?", en ja, die naam is bekend. Zijn vader is Toon Hermans. Hoe mooi is dat. 

De auteur


Maurice Hermans (1949) is de tweede zoon van Toon Hermans. Hij assisteerde zijn vader meer dan 35 jaar op en naast de bühne. 






Momenteel treedt hij op in Nederland en België met zijn twee theatervoorstellingen ALTIJD ZAL IK VAN JE HOUDEN en LIEDJES van TOON, een emotionele hommage aan vader Toon Hermans. In het theaterseizoen 2021-2022 gaat de voorstelling VAN DE LIEFDE WIL IK ZINGEN in première. 



Van Maurice Hermans verschenen eerder de poëziebundels Dichter bij Liefde en Cappuccino & Sneeuw. Ook schreef hij een boek over het leven met zijn vader,  Altijd zal ik van je houden. 

De gedichtenbundel Ik geef je mijn hart

Maurice Hermans schrijft vanuit zijn gevoel en liefde voor het leven. Hij wil moed scheppen en geluk brengen vanuit zijn positieve wereldbeeld. Met zijn gedichten wil hij liefde, troost en hoop geven. De gedichten (of versjes, zoals hij ze zelf liever noemt) zijn begrijpelijk en raken mensen. De kracht van zijn gedichten ligt in de veelzijdigheid van de onderwerpen. In Ik geef je mijn hart laat hij zijn emoties in willekeurige volgorde de revue passeren. Zo wil hij de lezer een stukje van zijn ziel geven, want elk gedicht is als een nachtzoen, waarna je de dag afsluit met een glimlach.

Mijn korte mening over deze bundel

Prachtige bundel boordevol mooie en liefedevolle gedichten. Stuk voor stuk kleine juweeltjes. De cover ziet er al mooi uit. Bij de naam "gedichten" zal menigeen terug denken aan zijn vader Toon Hermans. Hoe mooi is het dan, dat nu zijn zoon ook zulke mooie gedichten kan maken. Het is als kunst.

Een dikke aanrader. 

Waardering  5 sterren


Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde
Birdy's Boeken blog

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.