Geef me je echt- Anne-Marije Maris- recensie van een gedichtenbundel

Recensie

Titel: Geef me je echt
Auteur: Anne-Marije Maris
Uitgeverij: Palmslag
Genre: Gedichten
Uitgave: Januari 2021

Met dank aan uitgeverij Palmslag!





Beste lezers,

Van deze auteur, Anne-Marije Maris, heb ik ook haar eerdere gedichten bundel gelezen. Zij schrijft erg mooi. Dus kijk mee!

De cover vind ik sprankelend. De vorige was wat triest, wat goed bij dat thema pastte. Op deze staat een grote zon met stralen in bruin roze tinten. In grote witte letters siert de titel daar doorheen. Het geeft al een fijn gevoel.

Anne-Marie Maris (1980)  heeft na 10 jaar als logopedist het roer omgegooid. Ze startte Brievenbusgeluk. Daarmee creëert ze persoonlijke geluks- en troostmomentjes  in de vorm van posters, kaarten, gedichten, en meer. "Geef me echt" is de opvolger van "Kopje onder". 

De bundel heeft 85 bladzijden met 76 gedichten. Stuk voor stuk gaan zij over "wie ben je echt?", en over je kwetsbare zelf laten zien. 

Geef me je echt, zijn mooie gedichten van Brievenbusgeluk. Je kan bij het begin starten of de bundel ergens openslaan en kijken welk gedicht er verschijnt. 

Als ik de bundel zomaar ergens opensla, kom ik uit op bladzijde 30. Een gedicht over een laatje met geluk, wat niet meer dicht kan. Zo herkenbaar ook!

Persoonlijk vind ik deze bundel echt prachtig. De gedichten lang of kort raken je echt aan. Zo mooi. Binnen no-time wordt je gegrepen door de mooie woorden en rijmsels. uit het leven gegrepen. Erg mooi! 

Waardering  5 dikke Birdy-sterren.

Zeer mooi gedaan! 


Hartelijke groeten,

Annette Overvoorde
Birdy's Boeken blog

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.

De Camino - Anya Niewierra - De recensie