Recensie: Latoya Morris- Nooit Gedacht- De recensie voor de blogtour

Recensie

Titel: Nooit Gedacht

Auteur: Latoya Morris

Uitgeverij: Hamley Books

Genre: Young Adult, 15+

Uitgave: November 2021

Met dank aan Hamley Books




Als ik de naam Latoya Meuris hoor, denk ik aan mooie verhalen. Ze schreef eerder onder het pseudoniem Moirae, bij uitgeverij Letterrijn en nu bij Hamley Books onder de naam: Morris. Voor mij mag een auteur gewoon 1 naam hebben, maar dat terzijde.

Vandaag is het mijn beurt om mijn leeservaring te delen. Niet een heel handig gekozen datum. Blijkt nu. Op dit uur zit iedereen mogelijk net elkaar te   "Sinterklazen", met een hapje en een drankje. Met familie of vrienden. 




Nooit gedacht gaat over een dagboek van een ver familielid. Ze heet Wendy. Met dit mooie plaatje erbij, moet er al een klein belletje gaan rinkelen.

In Nooit gedacht volgen we twee jonge mensen; Eavan en Chris.  Zij komen uit de 24e eeuw en kunnen ruimtereizen. Het gaat hun goed af, behalve de laatste keer, als ze bijna neerstorten op een onbekende planeet.  

Chris heeft direct een foute ontmoeting met een grote boze beer, wat net goed afloopt.

Auteur Latoya Morris heeft een fijne schrijfstijl. Ze pakt je direct met de vlotte zinnen en actie die er plaatsvinden. Eavan is een pittige dame en ook Chris staat zijn mannetje. Het zijn interessante karakters.

De omgeving wordt mooi beschreven. Direct volgen we de 2 hoofdpersonen op hun ruimtereis. Een reis die voor je ogen plaatsvindt. 

De spanning loopt geleidelijk op. Mooi gedaan. Ze komen van de een in de andere situatie terecht. En dit alles om een oud dagboek. 

Conclusie

Mooi en heel spannend. De verwachting is waargemaakt.  Superleuk.

Waardering  5 sterren


Hartelijke groeten,

Annette







Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.