November Readings 2021:

November 2021: Covid, Inside home & much to read! 






Langzaam aan glijden we zo het jaar uit. Nog geen sneeuw, maar toch vliegt de tijd en dus ook het jaar zo voorbij. Het is zo weer om. Met covid zijn er minder buiten-de-deur-dingen. We maken het dus maar gezellig thuis. 

Wat las ik zoal in de maand november? Kijk mee en ik vertel je er alles over!

Als 1e startte de maand met de blogtour van Belinda Aebi. Zij schreef De verborgen vrouw. Ik was heel nieuwsgierig naar haar boeken en manier van schrijven. Het was mooi maar ook langdradig. Soms wil je gewoon meer actie op een eerder moment, dan blijft het verhaal iets : "hangen". Ik waardeer deze op 3,5 sterren.

Lianne Reijntjes schrijft heerlijke feelgood-verhalen.  Kwetsbaar verliefd was zo een verhaal. In fijn opgebouwde zinnen en superleuk romantische momentjes, schrijft zij een superleuk boek. Ik waardeer het op 4 sterren.

Nevenschade volgde daarna. Het 2e boek van Jens Vern, de synoniem van Hebban hoofdredacteur Sander Verheijen. Nevenschade is een zeer spannend fictie verhaal, over een virus die het land in zijn greep houdt en geheime zaken die het daglicht niet kunnen of mogen zien. Ik waardeer deze op 4 sterren.

In Hotel Havana neemt Noortje Brink ons mee naar Cuba. Lotte en Frank gaan daar op huwelijksreis, maar de rust is van korte duur. Vreemde gebeurtenissen sluimeren door het verhaal. Noortje kan erg leuk schrijven, ik waardeer het op 3,5 sterren.

Marja Boomstra laat ons afreizen naar Egypte. Slangengif speelt zich daar af. De jonge fotografe Floor gaat daar heen om voor een reisbrochure. Al snel gaat haar hartje kloppen van 2 mooie bruine ogen, maar tevens gebeuren er ook vreemde dingen. Mooi verhaal, soms wat teveel van het goede. Ik geef het 3,5 sterren.

Nina Verheij belooft veel goeds. Haar boeken zijn geweldig, je verdwijnt in het verhaal. Blinde wraak is het 3e boek met rechercheur Emily Gagliardi in de hoofdrol. Het toetje op de taart, van de Emily-serie. Ik heb weer genoten. Ik waardeer het op 5 sterren.

In De verborgen burcht van Sandra J. Paul, lezen we opnieuw over Quinten, hij is nu 14 jaar. Er is iets aan de hand in zijn dorp, wat Kraaiendorp heet. De bewoners weten van niets, maar Quinten des te meer. Het heeft te maken met magie en heksen. Hij moet ook steeds denken aan zijn overleden moeder. Hoe loopt dit 4e heksen verhaal af? Persoonlijk vond ik deze wat minder, en waardeer het op 4 sterren.

Annet Langendijk schreef een verhaal over Esmè. Zij moet terug naar haar ouderlijk huis, waar ze geen goede herinneringen aan heeft. De flaptekst gaf aan "Ontroerende en aangrijpende roman".  Persoonlijk greep het mij niet direct. Personage Esmè bleef wat op afstand. De thema's zijn daarentegen mooi gevonden. Ik geef het 3 sterren. 

De cover van Nooit gedacht is al erg mooi. Latoya Morris schreef een soort van "zoektocht naar Peter Pan & de roots van Wendy". De hoofdkarakters Eavan en Chris leven in de 24e eeuw. Eavan heeft een oud dagboek, van haar voorouders. Ene Wendy. Ze reizen af naar een onbekende planeet. Vinden zij daar de antwoorden? Superleuk, ik heb genoten en waardeer het op 5 sterren. 

Op mijn kidsblog schreef ik over het leuke Sintboekje met een Sint ABC.  In de tijd van Sinterklaas is dit een erg leuk boekje voor de jonge kids. Ik geef het 5 sterren.

Tevens op mijn kidsblog vind je "Van klein tot groots-Anne Frank" Wauw, wat een geweldig leuk boekje is dit met mooie illustraties. Het is er 1 uit een serie belangrijke vrouwen. Ik geef het 5 sterren. 

Dit boek over Anne Frank heeft mij blij verrast. Ik werd hier echt blij van, al is de geschiedenis van Anne ook heel verdrietig.

Kan jij ook zo genieten van een boek? Laat het mij weten!

Hartelijke groeten,
Annette Overvoorde

Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.