Meeting Tuesday: Maak kennis met...auteurs Lois, Mariska en Nina

Het is december 2021, de maand van gezelligheid en leuke ontmoetingen. Hierbij het auteurs-drietal: Lois, Mariska en Nina. 




Lois Blommestein leerde ik "kennen" via social media. Zij schreef de spannende thriller GEDRAAG JE. Samen met Nina (auteur Sabina Nina Stepanovic) en Mariska (auteur Mariska Noordeloos) begon ze de facebookgroep Boekenbabbels met Mariska, Nina en Lois. Auteur Joseph Roelands heeft zich hier onlangs bij aangesloten. 

Het is een leuke groep waar ik graag lid van werd. Jij mogelijk ook, dus neem een kijkje!

Als boekblogger geef ik graag het podium aan die auteurs die een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken qua spotlight.  Of gewoon omdat het leuk is!

De auteurs stellen zich voor






Mariska Noordeloos 51 jaar. Bijna 28 jaar getrouwd. Wij hebben 2 jongens leeftijd 25 en bijna 24. Heb vanaf mijn 24 een lunchroom/cafetaria.
Ik schrijf al vanaf mijn jeugd alleen door dyslexie durfde ik het nooit uit te geven. Tot ik in een dikke burn-out terecht kwam en op aanraden mijn hoofd leeg te schrijven. 

Het eerste boek werd geboren 'Het spel is uit' een drama-thriller met gebeurtenissen van mezelf erin verpakt, al is het in het boek allemaal heftiger dan in werkelijkheid. Deze gaf ik eerst uit in eigen beheer,maar ik werd afgerekend op mijn spelfouten, zinsopbouw ect. 

Doordat ik een paar proeflezers had terwijl het boek al klaar was kwam ik bij Hanneke Tinor-Centi terecht. Zij geloofde in mijn boek en zocht een uitgever voor mij. Eerst bij inanna en Peter van uitgeverij ambiicious die ook mijn tweede boek 'verliezen van jezelf' waar ik niet echt tevreden was kwam ik bij Arno van den Kieboom uitgeverij Keytree terecht. Daar kwam de rest van mijn boeken; 'hel op aarde, Tranen in de regen en weet jij wie ik ben? uit. Mijn zesde boek komt in januari 2022 op de markt. 

Voor meer info over de boeken van Mariska, klik hier.







Sabina Stepanovic, oftewel Nina

Sabina (Nina) Stepanovic is op 19 juni 1985 geboren in Alkmaar.
Al jong begon zij met het schrijven van verhalen, bij voorkeur thrillers en fantasieverhalen. Naast haar afgeronde studie als pedagogisch medewerker in de kinderopvang is zij ook moeder en houdt ze zich dagelijks bezig met het schrijven van boeken. In 2015 bracht zij haar eerste jeugdboek uit (met een vervolg daarvan in 2017). Het begin van haar  Paranormale YA  serie genaamd: Lakeside.
Deze is opnieuw uitgebracht in juli 2021 door uitgeverij Ambilicious.
 
Het idee van Max & Lily boekenseries stond al een lange tijd op haar to-do list en in 2012 is ze begonnen met het project. Maar omdat zij ook zelf de illustraties deed en op dat moment nog met haar studie bezig was, heeft het project voor een langere periode stil gelegen.

Uiteindelijk heeft ze het in 2016 weer opgepakt en met succes! Toen kwam het eerste boekje van Max & Lily uit. In 2018 mocht zij zich bij Ambilicious aansluiten en kwam het tweede boekje van Max & Lily uit: Op de boerderij.

Voor meer over de boeken van Nina, klik hier. 





Lois Blommestein

Lois Blommestein (1989) is van jongs af aan bedreven in het schrijven van korte verhalen. Ze heeft veel inspiratie gehaald uit haar fantasie en gecombineerd met true-Crime schrijft ze verhalen zoals Weg uit de hel, Verloren onschuld, De sekte en recentelijk Gedraag je over zedendelicten. In het dagelijks leven is Lois werkzaam in de thuiszorg, woont ze samen met haar vriend en 4 katten en is in verwachting van haar zoon, die ze begin februari verwacht.
Tussendoor schrijft Lois verder aan nieuwe thrillers en is ze van plan om een trilogie uit te geven.

Ik las de thriller Gedraag je en was zeer onder de indruk. Ik gaf het 4 sterren.

Lois Blommestein schreef met -Gedraag je- een zeer realistisch verhaal, over true crime, zoals zij dit zelf verwoordt. Het verhaal is goed geschreven en komt levensecht over. Het schrijven zelf was ook therapeutisch gezien zij zelf een eigen nare ervaring heeft meegemaakt. Nu 10 jaar geleden.


Voor de recensie van Gedraag Je, op mijn blog, klik je hier.

Leuk detail

Op 30 april 2021 verscheen er een mooi item van Lois, bij het tv-programma Een Vandaag. In normale tijden is het al moeilijk om een boek uit te geven, laat staan in tijden van covid. Lois heeft hier iets op bedacht. Ze ging zeker niet stil zitten wachten op de volgende afwijzing, maar bracht haar boeken zelf uit. Dat het zelf-pubben. Lois kwam thuis te zitten en besloot een eerder geschreven boek te herschrijven. De uitgeverijen gaven geen groen licht. De uitgeverijen waar het aangeboden werd gaven ook niet direct een uitleg erbij.

Er ontbrak iets, maar wat?


Het is ontzettend lastig om er uit gepikt te worden, bij de uitgeverijen. Aldus Lois. Je komt al moeilijk tussen de ervaren auteurs. De auteur verloor het vertrouwen niet en ging door. Ze gaf het boek uit in eigen beheer en schreef zelfs een trilogie van 600 bladzijden tijdens de covid-tijd.

Om meer van het leuke Een Vandaag-rtikel te lezen, klik hier.

Mogelijk heb ik je een beetje nieuwsgierig gemaakt, naar de boeken van deze drie kanjer-auteurs. Misschien om er 1 kiezen voor onder de kerstboom.

Veel leesplezier!

Hartelijke groeten,
Annette Overvoorde

Reacties

  1. Hun boeken zijn zeker iets voor onder de kerstboom! En ik kan ze iedereen aanraden. Ze schrijven uiteraard elk in hun eigen stijl maar allemaal spannend. Van YA/paranormaal mysterie tot aan psychologische thrillers en schokkend realistische thrillers. En Sabina schreef zelfs ook een kinderboek, ook HEEL geschikt als cadeau!
    Ik was dan (ondans mijn nogal afwijkende genre) ook heel blij dat ze me toelieten tot hun groepje. Het is een bijzonder drietal!!

    Joseph

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb Mariska en Sabina nog niet gelezen, Lois wel en genoten. Heb de trilogie mogen proeflezen en vind hem geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.