Meeting Tuesday: Lois, Nina en Mariska- deel 3

 In deze super gezellige maand december zetten we 3 schrijf-toppers in de spotlight. 

Op deze meeting Tuesday, het vervolg en tevens laatste deel met: auteurs Lois, Nina & Mariska. 


Jaa, het is bijna oud & nieuw. Maar we gaan dit jaar niet uit, zonder de laatste ins & outs van het topper drietal Lois, Nina & Mariska.

Vraag 1. wat is je favoriete genre en waarom?

Lois:
Mijn favoriete genre is spanning/thriller. Ik vind het leuk en interessant om meegenomen te worden in het verhaal, de spanning te lezen die daders en/of slachtoffers meemaken.

Nina:
Mijn favoriete genre is YA, fantasy waar paranormale gebeurtenissen in voor komen. Dit trekt mij erg aan en ik schrijf dat ook zelf.

Mariska:
Ik schrijf graag drama-thrillers en vind dat ook geweldig om het zelf te lezen. 

Vraag 2. waar schrijf je het liefst over? Fictie? Non-fictie? ..vertel..

Lois:
Ik schrijf zelf fictie, met een vleugje non-fictie ertussen. Ik noem het zelf true crime. 

Nina:
Schrijft YA-fantasy. Dit trekt haar erg aan.

Mariska:
Ik schrijf fictie, maar wel zijn het verhalen wat ik heb gehoord in de media of van mensen zelf.

Vraag 3. 
Heb je ook tijd om te lezen & wat is je beste boek die je ooit las?

Lois:
Ja, ik lees zelf ook veel, vooral thrillers en soms een waargebeurd verhaal. Een thriller die me altijd is bijgebleven is van Jilliane Hoffman met het boek Vergelding. Dat boek gaf me echt kippenvel vanaf het begin. 

Nina:
In mijn tienerjaren las ik voor van die pocket thriller boekjes. Maar mijn lievelingsboek uit mijn jeugd was verdriet met mayonaise van Carry Slee. Die heb ik wel 10x overnieuw gelezen. Op dit moment lees ik weinig. Ik ben meer gefocust op schrijven dan lezen.

Mariska:
Sinds ik schrijf vind ik het heel moeilijk om zelf te lezen, ik word er zelfs een beetje onzeker van.

Vraag 4. vertel iets over het boek waaraan je nu werkt.

Lois:
Ik werk nu aan het vervolg op "Gedraag je", met als voorlopige titel “Denk aan mij”. Het boek volgt de getraumatiseerde Roos, die naar de politie stapt met de beschuldiging van seksueel geweld. De vermeende dader is de populaire en charmante cabaretier Ties Verduyn. Het is aan de politie om uit te zoeken wat er is gebeurd. Maar wat als er meerdere slachtoffers zich melden?

Nina:
Op dit moment zijn we bezig met de redactie van Lakeside 2, die ergens voor de zomer uit zal komen. In dit deel komt Salina in een gevaarlijke situatie terecht nadat er bij haar wordt aangeklopt door tieners die getuige waren van een gebeurtenis op Ghosthill, het horrorhuis van Lakeside. 

Bepaalde connecties met dat huis zorgen ervoor dat Salina betrokken raakt bij een nachtmerrie aan gebeurtenissen, die zich op Ghosthill voordoen.

Mariska
Ik ben nu met 3 scripten bezig, dat heeft te maken met dat ik soms meer in het ene verhaal zit of dat ik even doodloop in een ander. 

Het verhaal die waarschijnlijk als eerste op de markt komt gaat over de vrouw van een pedofiel. Ben nu in de slotfase bezig maar dan moet er nog veel bijgeschreven en afgehaald worden. De hoop is dat deze voor de zomer uitkomt. 

De tweede gaat over 2 meisjes die iets hebben gezien en ontvoerd worden en in de mensenhandel terecht komen waarschijnlijk als  'heroïnehoertjes' Het derde script word het vervolg van 'Het spel is uit". 

Auteurs Lois Blommestein, Nina / Sabina Nina Stepanovic en Mariska Noordeloos...heel erg bedankt voor deze ins & outs. 

Zeker weten dat menig lezer nu nog meer nieuwsgierig is geworden naar jullie boeken.


Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling toe.

Hartelijke groeten 
Annette Overvoorde 







Reacties

Populaire posts van deze blog

Simone van der Vlugt- Schilderslief

De Camino - Anya Niewierra - De recensie

Thriller Recensie: Loes den Hollander - Geloof mij nooit.